מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין הגירה ואזרחות » חוק עובדים זרים
מגזין הגירה ואזרחות

חוק עובדים זרים

למעסיק עובדים שהוגדרו כעובדים זרים ישנן חובות מיוחדות כלפיהם וכלפי הרשויות במדינת ישראל. בנוסף לחובות שמפורטים בחוק עובדים זרים, הרי שיחולו לגביהם גם תנאי עבודה על פי הסכם קיבוצי, חוקי מגן וצווי הרחבה.
  • מערכת האתר
  • |
  • 22/9/2013
  • |
  • 12:29
  • |
  • 2305 צפיות

הגדרתו של עובד זר הינה אדם שאינו תושב או אזרח ישראל. כדי להעסיק עובד שהוא זר, יש לקבל היתר מרשות ההגירה והאוכלוסין. ההיתרים ניתנים בתחומים שונים; בבניין, בתעשייה, בחקלאות, במסעדות האתניות – האסיאתיות, בתחום הסיעוד ועוד, כל זאת על פי מכסות שנקבעות מדי שנה בשנה על ידי הממשלה.

באשרת העבודה שתינתן יהיה נקוב תחום ההיתר לענף המדויק שנקבע, והחוק קבע סנקציות למי שלא יעמוד בתנאי זה. בנוסף לכך, חלים תנאים נוספים, כמו למשל אישור רפואי מוכר על ידי שר הבריאות או בעולם המסעדנות, כשההיתר יכנס לתוקף רק לאחר רישום העובדים בלשכות המורשות, ביחד עם מעסיקיהם.

חוזה עבודה כתוב
חוזה העבודה שבין העובד למעסיק יהיה הסכם כתוב בשפה שאותה העובד מבין כשלעובד יהיה עותק מהחוזה בו מפורטים תנאי העבודה המוסכמים בין הצדדים. בחוזה יצוינו פרטי המעסיק והמועסק – להבהרת זהותם, תיאור של התפקיד, תשלומי המעסיק עבור זכויות סוציאליות, שכרו של העובד וניכויים משכר העבודה, תאריך תחילת העסקה ותקופת החוזה, מהו יום עבודה ומהו יום מנוחה שבועי וכן הלאה. 
עובדים זרים - תנאים כמו כל עובד ויותר

עובדי קבלן זרים
עובדים זרים רבים מגיעים לארץ ומועסקים באמצעות חברות קבלן. לגביהם חלים כללים מורכבים הקשורים בין היתר לחוק עובדי קבלן. במדינת ישראל קיימות כ- 40 חברות קבלן לעובדים זרים, אשר מחזיקות במאות אלפי מהגרי עבודה המבקשים מקלט בישראל באופן חוקי או לא חוקי – ביחוד בתחום הבנין, הסיעוד והחקלאות. לפי מדיניות הדלת המסתובבת חברות הקבלן מרוויחות רווח גדול מיבוא עובדים זרים וגם מגירושם כדי להביא עובדים חדשים.

פגיעת זכויות העובדים הזרים
אחת הפגיעות בזכויות של עובדים זרים נעוצה בחשיבה הקפיטליסטית לגריפת רווחים על חשבונו של העובד הזר, כשלעתים כרוכה בכך גם העלמת מס. במידה שישנו סיכוי לעילה לתביעה משפטית בתחום זה, רצוי להתייעץ עם עורך דין מתאים לתביעות אלו, כדי להסדיר זאת מבחינה משפטית.

אולי תתעניינו גם ב:

עורכי דין לענייני אשרות עבודה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני אשרות עבודה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא חוק עובדים זרים
סגור