מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » עובד משק בית - יש לך זכויות
מגזין עבודה

עובד משק בית - יש לך זכויות

עובדת כעוזרת וחלית? את זכאית לתשלום שכרך. גם לעובדי המשק אשר מועסקים בביתם הפרטי של אנשים יש זכויות כמו לכל עובד במדינה, וגם המעסיק צריך לדעת מהן.
  • LF
  • |
  • 16/7/2013
  • |
  • 15:45
  • |
  • 2468 צפיות

עובד משק בית על פי הביטוח הלאומי הוא כזה אשר מועסק במסגרת ביתו הפרטי של המעסיק בעבודות שוטפות וקבועות כמו ניקיון ותחזוקה של הבית, לעיתים אף שמירה על בטחונו של המעסיק במקרה הצורך כאשר לנגד עיניו עומדת רווחתו ורווחת משפחתו. המעסיק לא חייב לספק לעובד משק הבית תלוש שכר כמתחייב בחוק, אך חלות עליו כל החובות של מעסיק רגיל, וזכויות העובד תקפות למרות שמדובר לרוב בעבודה אשר לא גוזלת יותר מארבע שעות בשבוע במקרה שמדובר בעוזרת בית.

חובת הדיווח
בכל רבעון צריך המעסיק של עובד המשק לדווח עליו לביטוח הלאומי ולשלם את דמי הביטוח באמצעות פנקס הדיווח אותו שולח המוסד לביטוח לאומי בכל תחילת שנה. כמו כן, על המעסיק להירשם בביטוח הלאומי ולאחר שמסר את כל הטפסים הדרושים ותיק המעסיק נפתח באופן רשמי, יוכל המעסיק להיעזר בשירותיו של עובד משק הבית על פי חוק.
גם לעובדי משק הבית יש זכויות המעוגנות בחוק

זכותי!
כאמור, גם לעובדי משק הבית יש זכויות כמו לכל עובד שכיר אחר במדינה, ללא יוצא מהכלל ובכל תחום. ימי חופה ומחלה, דמי הבראה שנתיים, הפרשות לביטוח, נסיעות, פיצויים וכדומה. בעניין המס, לרוב השכר אשר משולם לעובדי משק הבית הינו נמוך מהמדרגה הנמוכה ביותר המחייבת בתשלום מס.

תביעות 
עובדי משק בית נוטים לעיתים רחוקות להגיש תביעה כנגד מעסיקיהם, אולי מהחשש כי יאבדו את העבודה, או בגלל שאינם יודעים על זכויותיהם, ואולי מכיוון שהשכר אשר משולם להם בדרך כלל, אינו מצדיק מאבק משפטי ארוך ומייגע מבחינתם. אם את/ה עובד/ת בעבודת משק בית ונתקלת במקרה חריג בו תרצה ייעוץ, ניתן לפנות לעורך דין אשר מתמחה בדיני עבודה וביטוח לאומי, הייעוץ הראשוני לרוב יהיה חינם וכך תוכל/י לדעת אם יש לך עילה לתביעה.


עורכי דין לתביעת תנאי העסקה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לתביעת תנאי העסקה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא עובד משק בית - יש לך זכויות
סגור