מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » צוואה לא כשרה?
מגזין משפחה

צוואה לא כשרה?

בתי המשפט לדיני משפחה נתקלים בהרבה בקשות לעיכוב צוואות במגוון טענות שונות במהלך השנה, כאשר חלקן הגדול נשען על הטענה של אי כשירויות בצוואה. במה מדובר? וכיצד ניתן להימנע מכך?
  • מערכת האתר
  • |
  • 1/10/2013
  • |
  • 17:03
  • |
  • 1990 צפיות

התנגדות לצוואה היא הליך משפטי מאוד שכיח בין כותלי בית המשפט בארץ. כמעט בכל צוואה יהיו אנשים שיתנגדו לה, זאת ככל שיש יותר אנשים שקשורים לאדם המנוח. הם יבקשו לקבל חלק מהעיזבון אשר השאיר אחריו האדם שנפטר, ולשם כך יעשו כל שביכולתם בכדי להתנגד לצוואה.

חלקן הגדול והמכריע של ההתנגדויות לצוואה נשען על טענת האי כשירויות, שנובעת בעיקר מכך שהאדם שכתב את הצוואה לא היה כשיר לכתוב אותה באותם רגעים, לטענתם כמובן, או שאולץ לכתוב אותה על ידי אדם זה או אחר. השאלות שנשאלות הן כיצד ניתן להוכיח זאת? והאם בית המשפט יקבל את הטענות? או לרוב ידחה את הבקשה? רמז, זה תלוי בסיטואציה.

אי כשירות לכתיבת צוואה
ובכן, נשאלת השאלה כיצד ניתן להוכיח שאדם שכבר הלך לעולמו לא היה כשיר לכתוב את הצוואה, או לחילופין, כן היה כשיר, או שהופעל עליו לחץ בכדי שיכתוב את הצוואה. ניתן להוכיח זאת על סמך ראיות רפואיות, שהן יכולות להילקח מתיקים שונים או בדיקות כאלה ואחרות אשר עבר המטופל טרם או בעת התאריכים שבהם עבדו על הצוואה. הראיות הרפואיות יכולות לגרום לכך שהצוואה תתקבל או תידחה, לאחר שיביטו בהן מספר מומחים. בכל מקרה, מומלץ לשכור את שירותיו של עורך דין לענייני משפחה אשר בקיא בתחום ויוכל לתת מענה טרם תפעלו בנושא.
אי כשירויות בצוואה - על הצד שטוען שהצוואה לא כשרה חלה חובת ההוכחה

התמודדות עם התנגדות לצוואה
אדם שרוצה להגן על זכויותיו על העיזבון בצוואה זו או אחרת, צריך להשתדל לצרף חוות דעת רפואית לצוואה, בכדי שלא יקרו מצבים כאלה בעתיד. למרות זאת, גם אם צורפה חוות דעת רפואית לצוואה, ישנם מקרים רבים בהם המתנגדים לצוואה מבקים מבית המשפט לבחון שנית את חוות הדעת הרפואית והאם ישנם ראיות נוספות שסותרות את האמור בחוות דעת שהייתה צמודה לצוואה. לעיתים הרופאים שנותנים את חוות הדעת יכולים להיות ´משוחדים´ לכאורה, או בעליי עניין, ולכן צריך לקבל חוות דעת מכמה מקורות שונים.

מגישי ההתנגדות – צריכים להוכיח
היורשים אשר רוצים לקיים את הצוואה לרוב לא צריכים "להתלכלך", אלא רק האנשים שמתנגדים לצוואה, והם אלה שצריכים לעבוד יותר קשה בכדי לאמת את טענתם. אותם מתנגדים צריכים להוכיח לבית המשפט ולהביא ראיות חותכות אשר יגרמו לבית המשפט לקבוע שהיו אי סדרים בצוואה ולמעשה לבטל אותה ולחלק את הרכוש בין היורשים הפוטנציאליים.

אולי תתעניינו גם ב:

התנגדויות לצוואה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום התנגדויות לצוואה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא צוואה לא כשרה?
סגור