מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » צו הגנה מכוח החוק
מגזין משפחה

צו הגנה מכוח החוק

בית המשפט מנפיק לעיתים צו הגנה זמני, זאת בכדי למנוע אלימות במשפחה, ומטרתו להרחקי את אחד מבני המשפחה שנחשב לתוקפני כלפי משפחתו ולעיתים אף כלפי הסביבה שבה הוא חי
  • מערכת האתר
  • |
  • 2/10/2013
  • |
  • 13:54
  • |
  • 2188 צפיות

בית הדין למשפחה נותן לעיתים צו הרחקה או במילים אחרות צו הגנה לאדם אשר נחשב תוקפני עבור בני משפחתו או שבעבר תקף אחד או יותר מבני משפחתו. צו ההרחקה/הגנה יכול להיות גם עם אנשים זרים, אך לרוב הוא יתקבל כנגד בני משפחה, מפני שאלו רוב הבקשות אשר מגיעות לבית הדין לענייני משפחה. 

ממי מבקשים צו הגנה?
את צו ההגנה מבקשים או בן משפחה אשר יודע שיש במשפחתו אדם או יותר שאלימים כלפי שאר בני המשפחה, או פקיד סעד אשר נוכח במקום וחזה באלימות כלפי בני הבית, מבית משפט השלום או בית דין לענייני משפחה, בכדי שיטפל בסוגיה ויוציא צו הרחקה.

מה יקרה במצב שניתן צו הרחקה?
אם בית המשפט החליט לגזור על בן המשפחה שעליו הוגשה התלונה צו הרחקה ממשפחתו, הוא יורחק ממקום מגוריו ויהיה אסור לו להימצא במרחק מסוים ממקום המגורים, גם אם הדירה שייכת לו, אסור יהיה לו להתקרב אליה. הצו גם יאסור על האדם להטריד את בני משפחתו אם זה באמצעות טלפונים או מסרונים, והוא לא יכול להקשות על חייהם של בני משפחתו בכל צורה.
צו הגנה - יתקבל לעיתים גם אם לא הופעלה אלימות פיזית ממשית

באיזה מקרים יינתן צו?
אם אדם התעלל בבני משפחתו או באחד מהם, התעללות פיזית או נפשית, או שהפריע לבני משפחתו בניהול תקין של חייהם, או אם ביצע האדם עבירת מין מכל סוג שהיא באחד מבני המשפחה, רשאי האדם להגיש בקשה לצו הרחקה. לעיתים, גם אם האדם לא תקף ורק בעצם התנהגותו יש בכדי לבדוק האם אפשר להוציא צו הרחקה כנגדו, מפני שהוא מהווה סכנה לסובבים אותו ולמשפחתו, או שהוא עלול לבצע עבירות מין באחד מבני המשפחה, ניתן לבקש צו הרחקה מיידי.

איך מוצאים צו הרחקה?
בראש ובראשונה, אם אתם חושבים שאחד מבני המשפחה צריך להיות מורחק ממשפחתו, צריך ליצור קשר עם עורך דין לדיני משפחה, אשר בקיא בתחום ויעזור לכם בתהליך המייגע והלא כל כך נעים בהוצאת צו ההגנה. אל תפחדו, אם חייכם לא מתהלים באופן תקין, הגיע הזמן לפעול.

אולי תתעניינו גם ב:

עורכי דין אלימות במשפחה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין אלימות במשפחה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא צו הגנה מכוח החוק
סגור