מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נדל"ן ומקרקעין » חוזה לקניית דירה
אולי תתעניין ב:
מגזין נדל"ן ומקרקעין

חוזה לקניית דירה

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2638 צפיות

קניית דירה היא הליך משמעותי ולרוב חד פעמי בחיי אדם. מדובר בהחלטה שצריכה להיעשות בשיקול, חשיבה ובדיקה יסודית של חוזה המכר, כלומר החוזה לקניית הדירה. חוזה לקניית דירה חייב לכלול את כל הפרטים שנידונו בין הקונה למוכר. לכן, חשוב מאוד כאשר חותמים על חוזה לקניית דירה לוודא שגם "זיכרון דברים" , כלומר, דברים שנאמרו בע"פ יהיו בחוזה חתומים וידועים.

מה הם עיקרי החוזה לקניית דירה?
בחוזה הדירה מצוינים כל הפרטים שצריכים הקונים לדעת והמוכר להתחייב. בחוזה נכלל מחיר הנכס הסופי, מס´ תשלומים, הוצאות נלוות לדירה ועוד. טרם חתימה על חוזה נהוג להיוועץ בצד אובייקטיבי כגון מנהל מו"מ או קבלן שיודע על מה לשים את העין ואיפה לחדד את הדברים כמה שיותר. שימוש בסיועם של אנשי מקצוע מתחום החקיקה, מתחום האדריכלות גם הם יכולים רק להועיל. אדריכל , למשל, יכול לבחון את המפרט הטכני ולתת את חוות דעתו על הדירה, מיקומה, מטרדים צפויים, כיווני אוויר, אופן הבנייה, מיקומה וכו´. כאשר חותמים חוזה על קניית דירה יש לוודא גם אם קיים סעיף הנוגע לתוספות, שיפורים ושינויים בשלבי הבנייה ובתום השלמה הדירה.

כיצד ניתן לבטח את ההשקעה?
חוק המכר מ1974 מסדר את ענייני הבטוחות והבטחת ההשקעה הגדולה ברכישת דירה. כאשר נחתם חוזה הדירה יש לוודא כי אכן עוסקים עם קבלן מורשה שלא יגבה תשלומים במהלך הבנייה, שהם כפופים לחוק, ויברח עם הכסף. חוק המכר בנה הסדרים שונים שיבטיחו את התשלום למוכר הנכס. כך למשל נדרשת ערבות בנקאית בחתימת החוזה, ביטוח כלשהו, רישום הערת אזהרה וכו´.

אילו נושאים חמים נוגעים בימינו לחתימת חוזה לקניית דירה?
קיימות מספר נקודות מפתח חשובות שיש לשים עליהם את פעמיכם בעת בדיקת חוזה מכר. כך למשל נושא החנייה – האם קיימת באזור? האם קיימת חנייה פרטית? האם היא מקורה. כמו כן התקנת דוד שמש או תחליף לכך. הוצאות פיתוח גם הן דגש חשוב בכדי לא להיות מופתעים מהוצאות בלתי צפויות. גם חיבורי חשמל חדשים למים, גז וטלפון הם עניין כספי לא דל. אחד הנושאים החשובים ביותר הוא הרכוש המשותף עם שאר הדיירים.


עורכי דין לענייני חוזה נדל"ן
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני חוזה נדל"ן. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא חוזה לקניית דירה
סגור