מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » עו"ד אייל קימל מדבר על אפליה בעבודה
מגזין עבודה

עו"ד אייל קימל מדבר על אפליה בעבודה

בימים בהם יחסי עובד-מעביד קיימים כמעט בחייו של כל אחד מאיתנו, כדאי לדעת מתי המעביד מפלה אותנו (גם לטובה) לעומת אחרים, זאת בכדי שנוכל להתנהל נכון בסוגיה. עו"ד אייל קימל מספר על סוגי האפליה שקיימים, איך הם מתבטאים, ואילו מקרים נפוצים ביותר.
  • מערכת האתר
  • |
  • 8/10/2013
  • |
  • 15:55
  • |
  • 3806 צפיות

עו"ד אייל קימל העוסק בדיני עבודה , אשר טיפל בעבר בתיקים רבים בתחום  דיני העבודה בשלל מקרים שונים, כאשר בחלקם עסק גם במקרים בהם הייתה אפליה בעבודה. בהתאם לתפיסת עולם המציבה את הלקוח במרכז, מספק המשרד של עו"ד אייל קימל ללקוחותיו ליווי אישי בכל שלב של ההליך המשפטי או העסקה המתבצעת. השירות מתאפיין במקצועיות, ביעילות ובמהירות.

המשרד מנוהל בידי אייל קימל, עורך דין בכיר, בעל נסיון רב בליווי חברות בתחום המסחרי ובמתן ייעוץ משפטי ליחידים בתחום האזרחי.  בכתבה הבאה מספר עו"ד אייל קימל על דיני עבודה, תוך התמקדות בנושא האפליה, אשר עולה לדיון פעמים רבות במהלך השנה ובעקבות מספר רב של פניות מעובדים ברחבי הארץ אשר טוענים כי הופלו לרעה.
טבלת המדד של האפליה בעבודה. (צילום: משר התמ"ת)

אילו סוגי אפליה קיימים?
יש מספר סוגים של אפליה, אשר לרוב מסתכמים באפליה של גיל, מגדר (נשים באשר הן נשים ונשים בהריון), גזע, שירות מילואים, דת וצרכים מיוחדים. אפליה יכולה להתבטח בהרבה דרכים, בין השאר:

בשלב הקבלה לעבודה – העדפת מועמד כזה על פני אחר בין בפניה למועמדים מסוימים או הצבת דרישות שאינן רלוונטיות למשרה. כך למשל, אין לפסול מועמד על פי גיל או מגדר, או אם יש לו נכות מסוימת.

בעבודה עצמה – בקבלת תנאים נחותים או עדיפים או אי קידום, זאת לעומת עובד אחר אשר מקודם ומקבל תנאים טובים יותר, מסיבות שמפלות את אותו עובד.

סיום יחסי עבודה – פיטורים עקב מצב מסוים. לדוגמא: אישה שנמצאת בתקופה ההריון וצריכה לצאת לבדיקות וכדומה, ונעדרת בשל כך מהעבודה, לעיתים מפוטרת בשל כך. לאחרונה נתקל עו"ד קימל באישה אשר פוטרה מעבודתה, למרות היותה עובדת מצטיינת, בשל כך שהיתה בשנות השישים לחייה, והוחלפה על ידי עובדת צעירה בשנות השלושים לחייה.
סרטון שהפיקה האגודה לזכויות האזרח לגבי אפליה בעבודה
נתקלתם במקרים של אפליה בעבודה?
 למשל לא אחת, נשים נשאלות בראיונות עבודה האם יש להן ילדים או אם בכוונתן להביא ילדים לעולם בקרוב כשהכוונה היא לא לגייס אמהות משום שלכאורה הן נעדרות יותר מהעבודה ויכולות לעבוד פחות שעות עבודה. כמו כן, לצערנו לא מעט חיילי מילואים מפוטרים בשל שירות במילואים בשל היעדרותם הממושכת מהעבודה.
עו"ד אייל קימל

כיצד מוכיחים אפליה?
אם הוכח כי סביר שמדובר באפליה, העובד יכול לדרוש פיצויים, לבטל פיטורים במקרה שהוא פוטר שלא כדין, להגיש תלונה ליחידת האכיפה בתמ"ת אשר לה יש סמכויות מרחיקות לכת לרבות סנקציות פליליות ואישיות כלפי המעסיק. 

בעניין הפיצוי, כל מקרה נבחן לעומק תוך לקיחה בחשבון של כל התהליך אשר עבר/ה העובד/ת במהלך תקופת עבודתו/ה, בכדי שיוכל לקבל אינדיקציה לגבי הפיצויים אותו הוא אמור לקבל.

מפת הגעה למשרדו של עו"ד אייל קימל בזכרון יעקב (צילום: גוגל מפות)

עורך דין אייל קימל מעניק שירות ללקוחות גם בתחום המשפט האזרחי, ונותן ליווי משפטי לעסקים, ונותן ליווי משפטי לעסקים חדשים. 


לקבלת ייעוץ והכוונה ניתן לפנות ישירות לעו"ד אייל קימל באמצעות פנייה ישירה באתר! מרגישים שמתנכלים לכם בעבודה? לא משלמים לכם נסיעות? נפצעתם? פנו עוד היום לקבלת ייעוץ ראשוני!

עורכי דין לענייני אפליה בעבודה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני אפליה בעבודה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא עו"ד אייל קימל מדבר על אפליה בעבודה
סגור