מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין חובות והוצל"פ » הכרזה על פשיטת רגל
מגזין חובות והוצל"פ

הכרזה על פשיטת רגל

פשיטת רגל נועדה להקל על יחיד או שותפות, בתשלום החוב בעודו מוכרז כחדל פירעון. במרבית המקרים, דווקא החייב הוא שמבקש מאת הלשכה להוצאה לפועל את ההגנה הזו מפני הנושים, על אף שמוטלות עליו מוגבלויות שונות.
  • מערכת האתר
  • |
  • 10/10/201
  • |
  • 15:51
  • |
  • 2291 צפיות

בהליך של פשיטת רגל ישנם יתרונות וחסרונות, אולם בזמן שבו החייב אינו מסוגל להשלים את חובותיו כלפי הנושים, נראה כי פשיטת רגל היא הדרך היחידה לצאת ממצב הביש. בהליך של פשיטת רגל מרכזים את כל נכסיו של החייב ובוחנים את מצב היכולת שלו להחזיר את החוב כנגד שווי המכירה של אלו, בתוספת יכולותיו הכלכליות במסגרת עבודתו ועיסוקיו. עם תום התשלומים וסגירת החוב, ישלח בקשה באמצעות עורך דין הוצאה לפועל לסיים את ההליך, בקשת "פרעתי".

מתי מכריזים על אדם כחייב?
לפי פקודת פשיטת הרגל משנת תש"ם 1980 ישנם תנאים מצטברים שבהם החייב אמור לעמוד כדי שיהיה יכול להיות מוכרז כחייב. תנאי ראשון לכך הוא מעל לגיל 18, שעה שנעשה לו עניין פשיטת הרגל היה בישראל, גר בישראל או שהיה לו מקום מגורים בישראל, ניהל את עסקיו בישראל על ידי מנהל או בעצמו והיה חבר בתאגיד אשר ניהל עסקיו בישראל.

שלבים להכרזה על פושט רגל
ישנם שלבים שבהם על החייב לעמוד כדי שיהיה ניתן להכריז עליו כפושט רגל. ראשית, יש להגיש לבית המשפט צו כינוס נכסי החייב. באמצעות כך מגנים על החייב מנושיו, וכן מגנים על הנכסים מפני אפשרות להעלמתם על ידו.
רוצים להכריז על עצמכם כפושטי רגל? יש כמה דברים שאתם צריכים לעשות לפני כן..

עיכוב ההליכים
עיכוב ההליכים נעשה ממועד מתן צו הכינוס ועד להשלמת התהליך. למעשה, חלות סנקציות שונות המעכבות את החייב מלצאת מן הארץ, להשתמש בכרטיס אשראי, להבחר לתפקידים ציבוריים וכן כמובן שאינו מורשה למכור או לעשות מהלך מסוים עם הנכסים שאמורים לשמש את התהליך ורשומים על שמו. 

הכרזה על החייב כפושט רגל
רק לאחר הגשת בקשה לפשיטת רגל, הגשת צו כינוס ועיכוב ההליכים כנגב החייב ניתן יהיה להכריז עליו כפושט רגל ולהתחיל בתהליך התשלומים ומימוש הנכסים. התיק ינוהל בבית המשפט המחוזי, ושם גם ינתן הפטר אילו הראה ששילם כל חובותיו או כדי כל יכולתו, ואין תועלת עוד בהמשך הליכים. 

אולי תתעניינו גם ב:

עורכי דין לענייני פשיטת רגל
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני פשיטת רגל. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: דרום
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא הכרזה על פשיטת רגל
סגור