מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין חובות והוצל"פ » עיקול מטלטלין מחייב
מגזין חובות והוצל"פ

עיקול מטלטלין מחייב

עיקול המטלטלין הינו אחד המכשירים העומדים לרשות הזוכה בתביעה כל שהיא ולשימוש ההוצאה לפועל כנגד חייב. בדרך זו, ניתן לממש את החובות של הגורם החייב, ולפתור את סבך התשלומים, או להמנע ממצב שבו היכולת להחזיר את החובות תסוכל בהמשך.
  • מערכת האתר
  • |
  • 10/10/201
  • |
  • 16:11
  • |
  • 2153 צפיות

חייבים רבים פוגשים במצב שבו בעל תפקיד מאת לשכת ההוצאה לפועל שבמחוז המגורים או המשרד הראשי של העסק מגיע, ומבצע רישום של המיטלטלין בבית. לאחר מכן, בעל התפקיד שמבקר בבית ממנה אחד מן הנוכחים בבית להיות הנאמן למיטלטלין. מאותו הרגע, נאסר על הוצאת המטלטלין מן הבית. השלב הבא לאחר מכן הוא שלב העיקול. על פי התקנות להוצאה לפועל, רק פקידי לשכת ההוצאה לפועל המקומית הם אלו שרשאים לבצע את העיקולים של המיטלטלין ברישום. 

מיטלטלין שנאסר לעקל
לפי חוק ההוצאה לפועל חל איסור מוחלט על עיקול צרכי אוכל בתקופה של שלושים ימים, וכן ישנו איסור על עיקול של מערכות בגדים, כלי מיטה, מיטות, כלי אוכל וכן כל כלי בית שנחשב לחיוני לאותו חייב ולבני המשפחה שלו – לרבות תשמישי קדושה, חיות מחמד – גם אלו שלא משמשות לעיסוק החייב ואין להן אופי מסחרי. שר המשפטים יכול להוסיף על רשימה זו מיטלטלין נוספים האסורים לעיקול באמצעות צו.
במקרה של עיקול מטלטלין

קביעת הנאמן לאחר עיקול מטלטלין
מנהל לשכת ההוצאה לפועל רשאי להוציא את המטלטלין מביתו או ממשרד החייב, ולהעביר זאת למקום אחר לפי תנאים שקבע. בכך יאלץ להעמיד נאמן שישמור על המטלטלין, והוצאות הנאמן וכן שכרו יקבעו בין הנאמן לבין מנהל הלשכה. 

מכירת המטלטלין
ניתן להשהות את המכירה של המטלטלין לתקופה שלא עולה על 30 ימים. צו השהיית המכירה יפקע באופן אוטומטי, אלא אם המבקש מפקיד בידי מנהל לשכת ההוצאה לפועל עירבון שיכסה את מלוא ההוצאות על שמירת המטלטלין, על ירידת הערך שלהם ועל אחסונם.

במידה שהבעלות על המטלטלין מוטלת בספק, ישנה טעות של רשם ההוצאה לפועל ויש בכך כדי לפגוע באזרח, אותו אזרח יפנה ללשכה כדי לעכב את קבלת ההחלטה לגבי כן כדי לאתר את הבעלים. 

אולי תתעניינו גם ב:

עורכי דין לענייני עיקולים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני עיקולים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא עיקול מטלטלין מחייב
סגור