מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » איך מתגרשים ברבנות
מגזין משפחה

איך מתגרשים ברבנות

זוגות רבים בישראל מוצאים את הזוגיות שלהם לעיתים עולה על שרטון ומחליטים לשים לה קץ. כיצד זה קורה? ומה כולל התהליך? כל התשובות במאמר הבא
  • מערכת האתר
  • |
  • 13/10/201
  • |
  • 14:35
  • |
  • 3666 צפיות

אם החלטתם שאתם רוצים לשים סוף למערכת היחסים אותם מיסדתם כדת משה וישראל לפני פרק זמן מסוים, אז אתם ככל הנראה רוצים להתגרש. הגירושין בישראל הם מעט מורכבים, מפני שהסכם הנישואין נעשה על פי דת, וכך גם הגירושין. בכדי שיתקיימו גירושין צריכים שני הצדדים להסכים על פרידה ועל רצון להיפרד, וגם על הסכמה על כלל ההסכמים שהם החליטו שיכובדו, כל תחת פיקוחה של הרבנות הראשית לישראל. אז איך למעשה מתגרשים ברבנות?

ערכאות שיפוטיות
במדינת ישראל יש ערכאות שיפוטיות אליהן ניתן לפנות במקרה שאתם רוצים להתגרש. מדובר ברבנות הראשית לישראל, וגם בערכאה האזרחית שהיא בית המשפט לדיני משפחה. אם אחד מבני הזוג רוצה לבקש (לתבוע גט) גט מבן הזוג האחר, הוא יכול רק ללכת לבית הדין הרבני, מכיוון שלו סמכות בלעדית בנושא. אם שני בני הזוג רוצים להתגרש, אפשר לעשות זאת גם בבית המשפט לדיני משפחה.

מתגרשים – המדריך
תביעת הגט תוגש לאחד מבתי הדין הרבניים, או לכל מקום אחר, על פי בחירת בני הזוג הרוצים להתגרש. חלוקת הרכוש וקביעת החזקה על הילדים אם יש, וגם גובה תשלום המזונות, יכול להיקבע גם בבית המשפט לענייני משפחה וגם בבית הדין הרבני. תביעת הגט נדגיש, יכולה להיות מוגשת רק לרבנות, מפני שאצלה נמצאת הסמכות הבלעדית "לגרש" זוג.
מתגרשים? כדאי להתייעץ קודם כל עם עורך דין טרם החלטתם לאילו ערכאות לפנות

איך להתגרש נכון
זהו משפט די אבסורדי, מפני שגירושין לרוב הם דבר לא חיובי ולעיתים אף מלווה באקטים מאוד קשים אשר לא מוסיפים כבוד לאף אחד, במקרים אחרים יש זוג שצד אחד רוצה להתגרש והשני לא, ועוד. כל אחד מבני הזוג אשר מעוניין בגירושין אמור לפנות לייעוץ משפטי אצל עורך דין לענייני משפחה אשר ייתן לו מענה וייעוץ כיצד לנהוג  ולאיזה בית דין להגיש את הבקשה.

גירושין במספר שלבים
קודם כל בודקים את שמות המתגרשים, לאחר מכן חוקרים מעט את העדים (צריך שני עדים לגירושין) בודקים האם אלו אכן האנשים העומדים מולם, לאחר מכן בית הרבני נותן לבעל למסור את הגט לאשתו ולהגיד את המילים מגורשת, מגורשת, מגורשת. לאחר מכן בית הדין יכריז על האישה כמותרת לכל אדם, וכאן תם הטקס.

אולי תתעניינו גם ב:

עורכי דין לגירושין
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לגירושין. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא איך מתגרשים ברבנות
סגור