מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין חובות והוצל"פ » קביעת הסדר בפשיטת רגל
מגזין חובות והוצל"פ

קביעת הסדר בפשיטת רגל

חייבים שהם יחידים יכולים להכריז על הליך של חדלות פרעון, ובכך לגרוף יתרונות לצד חסרונות שאותם עליו לשקול לפני הכניסה לתהליך; משום כך יש לבחון את השיקולים בנוכחות עורך דין פשיטת רגל.
  • מערכת האתר
  • |
  • 13/10/201
  • |
  • 14:42
  • |
  • 1963 צפיות

פשיטת רגל אינה מתארת רק מצב, אלא שמדובר על סטטוס משפטי שנועד להשיג בבסיסו שתי מטרות. מטרה אחת היא האפשרות שנותנים לחייב כדי לכנס את שלל אפשרויותיו הכלכליות ובאמצעותן לשלם את חובותיו לנושים – גם אם באופן מרוכז, אחת ולתמיד – בסופו של דבר יקבל הפטר מחובותיו ובמקביל גם לעצור את הסנקציות המבוצעות נגד אותו חייב.

המטרה השניה היא מתן אפשרות לנושים להצליח לגבות את המגיע להם, בזמן שההליכים בהוצאה לפועל אינם יעילים. כדי לפרוע את כל החובות יש להכריז על החייב כפושט רגל, לכנס את כל נכסיו ולממש (למכור) אותם.

האם ניתן להגיע להסדר עם הנושים?
במידה שעדיין לא נפתחו הליכים של פשיטת רגל, כל חייב עדיין יהיה יכול לדבר אל לב הנושים, ולהגיע לפשרה שתהיה יכולה להחזיר לפחות כחלק מן החוב. אילו אחד מן הצדדים לא מוצא את ההסדר כיעיל עבורו, יהיה עלול לסכל את ההסכם. בדרך כלל, ההעדפה הגורפת על ידי הנושים היא בהליך של פשיטת רגל.
קביעת הסדר בהליך פשיטת רגל - כולם צריכים להיות מרוצים

האם ישנה תועלת לשני הצדדים?
בית המשפט יבחן את הבקשה לפשיטת רגל רגילה על פי התועלת שזו יכולה להביא לשני הצדדים. כאשר מדובר על הכרזה רגילה של פשיטת רגל, החייב יכול לקבל בסופה הפטר על כל החובות שבידו ולכן האפשרות הזו פחות עדיפה לנושים. מאידך, הנושים לעתים יכולים להעדיף דווקא את דרך ההסכם האישי ולא דרך הליך פשיטת רגל, כשבהסדר זה לפחות יהיו יכולים להשיג גביה מסוימת באמצעות ערבויות מסוימות, ולכן הגשת הבקשה באמצעות עורך דין לבית המשפט יכולה לייצר עדיפות לבית המשפט בבחירה זו.

מה בית המשפט בוחן?
בית המשפט יבדוק האם המניעים להגשת בקשת ההסדר כשרים, האם החייב פעל בדרכים כשרות ובתום לב, ועשה מאמץ כדי להסדיר את חובו. במידה שלא פעל על פי תום לב, בית המשפט יסיר את ידו מתמיכה בהסדר, כיון שזה נוגד את האינטרס הציבורי. 

אולי תתעניינו גם ב:

עורכי דין לענייני פשיטת רגל
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני פשיטת רגל. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא קביעת הסדר בפשיטת רגל
סגור