מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין פלילי » חופשות לרוצחים
מגזין פלילי

חופשות לרוצחים

נשאלת השאלה האם רוצחים של ילדים זכאים לחופשה. במאמר הבא נסקור פסק דין הקובע האם רוצח של ילדים זכאי לחופשה או לא?
  • מערכת האתר
  • |
  • 14/10/201
  • |
  • 13:37
  • |
  • 2453 צפיות

בעבר הייתה פרשה בה נרצח ילד על אדמת מדינת ישראל. מדובר במקרה מפורסם מאוד בו החוטף ביקש סכום עתק של יותר משני מיליון שקלים לאחר שחטף את הילד, וכאשר קיבל את הכסף לידיו המשטרה הצליחה ללכוד אותו ולהביאו למשפט אך לפני כן הוביל את השוטרים למקום שבו הטמין את גופתו של הילד אשר רצח. הרוצח טען בחקירתו כי חנק את הילד למוות מכיוון שפחד כי יבחינו בו בעת ההחלפה של הילד בכסף.

תיאור הפרשה
כאמור, הילד שנחטף היה מאוד צעיר וההורים נדרשו לשלם דמי כופר ובהוראת המשטרה אכן הכינו את הכסף מבעוד מועד. לאחר זמן מה של מצוד אחר החוטף הוא נלכד כאשר מצאו בבנק מסוים שטרות מסומנים.

פסק הדין
במשפט שהתנהל בהרבה אמוציות, הרוצח נידון למאסר עולם, שלמעשה היו 45 שנות מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח. לאחר פרק זמן של 15 שנים החלק הרוצח לצאת לחופשות עד שבשלב מסויים נשללה ממנו הזכות הזו כאשר הועבר לבית כלא אחר. זכות היציאה לחופשות שמורה לכל אסיר בכלא, אך המדינה שללה מהרוצח את הזכות הזו. למה?
חופשות לאסירים - לכל אסיר מגיע לצאת לחופשות לאחר שריצה לפחות רבע מתקופת המאסר

לרוצחים חוקים משלהם
אסירים אשר עברו עבירו שאינן רצח מקבלים תנאים מסויימים ואילו רוצחים מקבלים תנאים שונים. רוצחים אינם מורשים לצאת לחופשות וזו ההנחייה הברורה, מפני שהם נחשבים מסוכנים לציבור בהגדרתם. החוק אומר שאסיר צריך לרצות בכלא לפחות רבע מתקופת המאסר שלו בכדי שיוכל לבקש לצאת לחופשות.

החשש שיברח – ורוצח הילד
כמובן שבכל בית כלא ולכל מדינת חוק יש את החשש כאשר אסיר יוצא לחופשה שמא יברח. ורוצח הילד? הוא היה אמור על פי חוק לקבל חופשה מפני שלא עשה בעיות משמעת מיוחדות בכלא, אך זכות זו נשללה ממנו לכאורה. למרות זאת, בגלל נסיבות שאינן ידועות החליטו השופטים שזכות זו תישלל ממנו והאסיר ככל הנראה לא יצא לחופשות בתקופה הקרובה, כאשר כבר ריצה יותר משני שליש מתקופת המאסר.

אולי תתעניינו גם ב:

עורכי דין לענייני מעצרים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני מעצרים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא חופשות לרוצחים
סגור