מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נזיקין » אובדן הכנסה בשנים אבודות
מגזין נזיקין

אובדן הכנסה בשנים אבודות

מטרתם להחזיר את הנפגע למצב שקדם לפגיעתו, וכן לפצות אותו על אובדן כושר ההשתכרות שלו לאורך כל אותה רצועת זמן שלא עבד. בדיני נזיקין זה מכונה "הלכת השנים האבודות".
  • מערכת האתר
  • |
  • 14/10/201
  • |
  • 14:40
  • |
  • 2185 צפיות

אובדן כושר השתכרותו של אדם בעקבות מחלה או פגיעה נאמד בין היתר, גם במסגרת השנים שנחשבות על פי חוק לשנים בהן הוא כשיר לעבודה על פי החוק, ומתחת לגיל הפרישה. המשמעות של הפגיעה הזו היא קיצור תוחלת חייו של הנפגע באופן רב יותר מכפי שהיה אמור להיות אילולא הנזק. במקרים בהם הנפגע חס וחלילה נפטר מיד בזמן קרות הנזק, קיצור תוחלת חייו יחשב למלא, ואז יורשיו יהיו יכולים ליהנות מן הפיצוי על אותו נזק, פיצוי שיועבר לעיזבון. 

תוחלת החיים במדינת ישראל
תוחלת החיים הנהוגה במדינת ישראל היא מגיל 21 ועד לגיל הפרישה, כשהגיל הממוצע לתוחלת חיים עומד על 80 והולך ועולה ככל שאדם מגיע לגילאים מבוגרים יותר. בכל אותן שנות עבודה בפועל, אדם נהנה לא רק ממשכורתו, אלא יכול לחסוך יותר מהפרשותיו לקרן פנסיה, בחיסכון שהיה מותיר ליורשים, קצבת הזקנה, רנטות שונות ועוד.  

חישוב הפיצויים בהתאם לשנים האבודות
יש לקחת בחשבון את שני המקרים – קיצור חיים חלקי בו הניזוק לא נפטר בסמוך לקרות הנזק, אלא תוחלת חיי עבודתו מתקצרת, וקיצור חיים מלא כשהניזוק נפטר במהלך מקרה הנזק. הפיצוי הוא אפוא בהתחשב באלו. בין היתר, לוקחים בחשבון את פוטנציאל ההשתכרות של הניזוק, ונעזרים לא מעט בהלכת אטינגר, לפיה מי שתוחלת חייו התקצרה אך לא נפטר מן העולם זכאי לקבל פיצויים במסגרת תביעת פיצויים על שנים אבודות.
אובדן הכנסה - קיימים ביטוחים שמבטחים מפני הפסד רווח

ביטוח בגין אובדן כושר ההסתכנות
ישנם ביטוחים מפני הפסד הרווח, או ביטוח מפני אובדן כושר עבודה – אלו ואחרים יבואו בקביעת גובה הרווח או ההכנסה של הנפגע. אלו ביטוחים שיתכנו בגינם מיסים עבור המדינה, ויש לחשב אותם בהתאם – ניתן גם לברר אודות תיאום מס בגינם. מועד אירוע המס לצורך העניין יהיה מועד קבלת הפיצוי – ובמועד זה חלה גם חובת הדיווח על אבדן כושר עבודה. חשוב להתייעץ עם עורך דין נזיקין שיש לו ניסיון והכשרה בתחום זה.

מה בנוגע לבני המשפחה התלויים בנפטר?
אילו נפטר אדם כתוצאה מן הנזק והותיר אחריו בני משפחה שהיו קרובים ותלויים בהכנסותיו, הרי שישנה "תביעת תלויים". יש להראות את האסמכתאות המשפטיות באשר לראשי הנזקים שנטענים בתביעה, ולנקוב בהוצאות הללו לפי כל סעיף נזק. 

אולי תתעניינו גם ב:

עורכי דין נזקי גוף
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין נזקי גוף. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא אובדן הכנסה בשנים אבודות
סגור