מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נזיקין » הכרת זכויות נכה
מגזין נזיקין

הכרת זכויות נכה

חוק שוויון הזכויות לאנשים בעלי מוגבלויות משנת 1998 משמש ביטוי לעמדת החברה הישראלית כלפי ציבור הנכים, אולם הוא יושם רק בחלקו. במקביל לתהליך החקיקה חלה התעוררות כללית המייצרת ומעודדת מתן זכויות נכים.
  • מערכת האתר
  • |
  • 20/10/201
  • |
  • 13:50
  • |
  • 2314 צפיות

לפי חוק הנכים, ההכרה בזכות נכה נתונה למי שלקה בנכות במהלך תקופת שירותו הצבאי או כתוצאה ממנו, או בכל שירות שהכריז עליו שר הביטחון כשירות צבאי. ישנו תהליך שיש למלא על מנת לזכות באותה הכרה בזכות נכים, יש להגיש בקשה לקצין התגמולים, כשההגשה תועבר לאגף לשיקום נכים באמצעות התובע עצמו, בא כוח כמו עורך דין או מטעם גורם מוסדי. קביעת הזכאות תתממש לאחר אישורו של ראש היחידה לתביעות ולקביעת זכאות. 

מי רשאי להגיש בקשה?
ישנן הנחיות לגבי הגשת בקשה להכרה בזכות נכה, בין היתר לפי העקרונות הבאים, המבוססים על חוק הנכים: מי שלקה במהלך השירות הצבאי שלו בנכות – או כתוצאה מן השירות הצבאי. על המבקש לגשת לועדות רפואיות ולקבל חוות דעת רפואית. מי שהוא אזרח – יפנה למוסד לביטוח לאומי, על פי אותו התהליך. לאחר מכן – יש להעביר את ההחלטה אל בעל סמכות. 
נכה אשר דרגת נכותו גבוהה מ-5% זכאי לקצבת נכות ממקום עבודתו

נפגעי עבודה
מי שנפגע במהלך עבודתו או כתוצאה ממנה והפך לנכה בשיעור מסוים, זכאי לתנאים על פי החוק. נכה אשר דרגת נכותו היציבה גבוהה מ- 5% זכאי לפי תנאים מסוימים לקצבת נכה ממקום עבודתו. יש להגיש את הבקשה באמצעות עורך דין בתוך שנה ממועד הפגיעה – ומי שיגיש לאחר מכן עלול להפגע בזכות לקצבה – מלאה או חלקית. הביטוח הלאומי רשאי להשהות את הזכאות, להפחית או לשלול את המענק או הקצבה אילו לטעמו הנכה הפר את ההוראות שנועדו כדי לשפר את מצבו התעסוקתי או הרפואי.

קצבת הנכות
קצבת נכות כללית תשולם למי שנפגע או צומצם כושר עבודתו, לפחות בחמישים אחוזים. ישנו שיעור קצבה מלאה הקבוע לפי חוק, ועל פי שקלול שיערוך המוסד לביטוח לאומי או הועדה הרפואית הקובעת לאותה מסגרת – אזרחית או צבאית. נתן לקבוע קצבת נכות גם עבור מי שהוכר כבעל פגיעה נפשית על ידי פקיד התביעות (אזרחי) או קצין התשלומים (צבאי). במקרה זה, חוות הדעת המצורפת תהיה על פי פסיכיאטר. אילו מדובר על תביעת נזיקין, התובע יגיש חוות דעת מטעמו, ואילו הצד השני יכול לבקש חוות דעת מומחה שימנה לצורך העניין.  

אולי תתעניינו גם ב:

עורכי דין נזקי גוף
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין נזקי גוף. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא הכרת זכויות נכה
סגור