מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » הרעת תנאים בעבודה
מגזין עבודה

הרעת תנאים בעבודה

הרעת תנאים בעבודה היא תופעה שהולכת וגדלה בשנים האחרונות בשל עליית יוקר המחירים והסחורות. פעמים רבות בשל יוקר זה, מעסיקים מחליטים באופן חד צדדי להוריד מעובדיהם משמרות בעבודה, תנאים סוציאליים שניתנו להם ועוד.
  • מערכת האתר
  • |
  • 1/10/2013
  • |
  • 16:25
  • |
  • 2636 צפיות

שינויים מעין אלו, יכולים להשפיע לרעה על העובד ולפגוע בזכויות הבסיסיות ביותר שלו. אי מתן זכויות בסיסיות לעובד והנחתה עליו של מכה ללא הנכה מוקדמת מן הסתם פוגע במוטיבציה של העובד ובהישגיו. בכתבה זו, ננסה להסביר על קצה המזלג מהי בדיוק תופעת הרעת התנאים בעבודה.

הרעת תנאים אינה אסורה לפי חוק
ראשית כל מומלץ לדעת כי הרעת תנאי העבודה  אינה גזרה אשר יש בה עונש והיא מותרת על פי חוק. החוק אינו קבוע שום הגבלה על הרעת תנאים ומתיר למנהל לעשות ככל העולה על רוחו מבחינת תנאי העובד.  כמובן, שהרעת התנאים המדוברת אינה משהו אווילי או זניח כמו הוספת פיקוח על הקילומטרים שעושים ברכב החברה, או העלאת התשלום על כרטיס הארוחות שניתן לעובד אלא דברים משמעותיים הרבה יותר כמו קיצוץ בשעות עבודה, סירוב להכיר בשעות נוספות, פגיעה בתנאים סוציאליים ועוד. 
הרעת תנאי עבודה - מותרת על פי חוק - אך מזכה בפיצויים במקרה של התפטרות

האם העובד שמתפטר בגין הרעת התנאים זכאי לפיצויים?
נשאלת השאלה האם עובד שהתפטר משום שלדעתו חלה בעבודתו הרעת תנאים זכאי לפיצויים על אף התפטרותו? דווקא בעניין זה יש חוק. החוק אומר כי אם קיים מצב בו נעשתה הרעת תנאים מבלי לבקש את הסכמתו של העובד על כך וליידעו, עומדת זכותו להתפטר והוא יקבל פיצויים על כך.

באם יש בעיה בנושא זה, ניתן לפנות גם לעו"ד לענייני עבודה  בכדי לבדוק את נושא הפיצויים והזכויות יותר לעומק. בכל מקרה של התפטרות, העובד מחוייב להודיע מראש למעביד שלו על רצונו להתפטר ולבצע זאת כמה שיותר בסמוך למצב שבו לדעת העובד חלה הרעת התנאים.

 בית המשפט אינו קל עם תובעי הרעת תנאים
גם אם אכן חלה הרעת תנאים במקום עבודתכם, ואכן התפטרתם זמן קצר לאחר מכן ולא קיבלתם פיצויים ואת שאר זכויותיכם, דעו לכם כי בית המשפט אינו קל על ההדק בכל הקשור לשחרור פיצויים ודרישת כספים מן המעביד. לכן בעת תביעה בביהמ"ש בנושא זה, יש להתכונן היטב ולהכין את כל המסמכים הנדרשים. 

אולי תתעניינו גם ב:

עורכי דין לתביעת תנאי העסקה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לתביעת תנאי העסקה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא הרעת תנאים בעבודה
סגור