מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » לא רק מפוטרים
מגזין עבודה

לא רק מפוטרים

דיני הפיטורין בארץ ברורים: אדם אשר פוטר לאחר שמלאה לו שנה בעבודתו זכאי לפיצויי פיטורים כדין, מלבד מקרים חריגים כמו גניבה או מעילה באמון. אך באילו מקרים יקבלו פיצויים גם אלה שהתפטרו מיוזמתם?
  • מערכת האתר
  • |
  • 29/8/2013
  • |
  • 16:22
  • |
  • 2072 צפיות

חוק פיצויי הפיטורין בדיני העבודה קובע שעובד אשר פוטר מעבודתו לאחר שמלאה לו שנה לפחות בעבודתו, זכאי לפיצויים. במקרים מסויימים העובד יכול להתפטר מרצונו ועדיין לדרוש את הפיצויים. לרוב מקום העבודה לא יקבל את דרישתו, ולכן יש לפנות לעורך דין לדיני עבודה, אשר יתן מענה לכל סוגיה שהיא בנושא, בכדי להבטיח שהעובד יקבל את מלוא זכויותיו. אז מתי מגיע לעובד שהתפטר פיצויי פיטורין?

מעבר דירה או הריון
אם העובד עבר דירה למקום מרחוק עקב נישואין, או לחילופין, מעבר למקום מרוחק שהוא או ישוב חקלאי או עיר פיתוח, את רשימת הערים ניתן לברר באינטרנט. כמו כן, גם אישה אשר הייתה בהריון, יצאה לחופשת לידה ולאחריה חזרה, בתשעת החודשים שעברו מהלידה היא זכאית להתפטר ולקבל את מלוא הפיצויים בטענה שלא מצאה אדם שיטפל בילד.

בעיה רפואית ואימוץ
עובד שהתפטר בגלל בעיה רפואית שלו, או בעיה רפואית של אחד מקרוביו, אבל מצב שכזה ייתכן רק אם הצליח להוכיח שהמשך עבודתו הייתה יכולה לדרדר את מצבו הרפואי, או את מצבם של קרוביו. בנוסף, עובדת שאימצה ילד שגילו לא עולה על 13 והתפטרה, כמו בהריון, תוך תשעה חודשים מהרגע שהפכה לאומנת.
פיצויי פיטורין - לא רק למפוטרים

גיוס, שירות לאומי, וחוזה
עובד שהתפטר בכדי להתגייס לצה"ל, או לחילופין, בשביל לעבור לשירות לאומי של לפחות חצי שנה, זכאי לפיצויי פיטורין, גם אם התפטר. בנוסף, גם אם החוזה היה מראש לזמן עבודה מוקצב, הוא זכאי לפיטורין.

הרעת תנאים
אולי הסיפור הנפוץ ביותר שמגיע לבית הדין לעבודה. עובד אשר תנאיו הורעו, והוא יכול להוכיח זאת מעבר לכל צל של ספק, זכאי לפיצויי פיטורין על פי חוק, גם אם התפטר בעצמו עקב הרעת התנאים שיכולה להתבטא במספר דברים כמו הפחתה בשכר וכדומה. 

אולי תתעניין גם ב:


עורכי דין לתביעות פיצויי פיטורין
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לתביעות פיצויי פיטורין. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא לא רק מפוטרים
סגור