מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » עו"ד טל חן מדברת על אלימות במשפחה
מגזין משפחה

עו"ד טל חן מדברת על אלימות במשפחה

בזמן האחרון אנו עדים להרבה מקרים מצערים של רציחות בתוך התא המשפחתי, שאמור להיות אבן היסוד בחיינו. מה גורם לאנשים להגיע למצב בו הם שמים קץ לחייהם של הקרובים אליהם ביותר? וכיצד ניתן למנוע את המקרה הבא?
  • מערכת האתר
  • |
  • 21/10/201
  • |
  • 14:40
  • |
  • 3157 צפיות

בזמן האחרון אנו עדים להרבה מקרים מצערים של רציחות בתוך התא המשפחתי, שאמור להיות אבן היסוד בחיינו. מה גורם לאנשים להגיע למצב בו הם שמים קץ לחייהם של הקרובים אליהם ביותר? וכיצד ניתן למנוע את המקרה הבא? עו"ד טל חן מספרת מניסיונה הרחב בטיפול בתיקים הקשורים לדיני משפחה על מקרים בהם נתקלה ואומרת נחרצות: "אי אפשר למנוע באופן הרמטי את המקרה הבא"

"סיפורי רצח הם תמיד מזעזעים, במיוחד כאשר מעורבים ילדים קטנים וחפים מפשע. רצח הוא אף פעם לא פתרון" מספרת עו"ד טל חן, "כאשר משפחה מתפרקת והורים מסתכסכים ונפרדים זוהי תקופת שבר המלווה בלחצים רבים – גם כלכליים וגם רגשיים נפשיים.

פעמים רבות פרידת הורים מלווה ברגשות עזים ביותר שכן אומרים ששנאה קרובה מאוד לאהבה והמרחק ביניהן רק כפסע. במקרים מסויימים חש אחד הצדדים רגשות של כעס וחרדה כה גדולים ועזים שהרגש גובר על ההגיון והרגשות הקשים גורמים לחוסר בשיקול דעת ולפעולות הרסניות.
קמפיין נגד אלימות במשפחה של מגמת הפרסום בתיכון אביב ברעננה

וממה זה נובע? לטל יש דעה ברורה לגבי הנושא: "לעיתים, ההורה הרוצח מבצע את זממו כנקמה – על בגידה או בכלל על האפשרות שמישהו מתכוון לעזוב אותו. לעיתים ההורה הרוצח כל כך מיואש והוא מאמין באותה נקודת זמן בלתי שפויה והגיונית כי סיום החיים של הילדים הוא הפתרון הטוב ביותר עבורם. ברבים מהמקרים הללו ההורה לא מסוגל באמת להבחין ולהפריד בין המצוקה שלו והצורך שלו – ובין הילד. אותו הורה עשוי להרגיש ולחשוב שאם הוא חש שהיה רוצה לסיים את חייו – כנראה זהו הפתרון הטוב גם עבור ילדיו. כמובן, שזו מחשבה איומה, ילדותית וכמובן מסוכנת"
 
מה גורם להורים לזרוק את ילדיהם מהחלון?
"אני לא מסוגלת אפילו להעלות בדעתי כמה אומללות, חרדה ותסכול חווה אותו הורה שברגע של טירוף חשב/ה לזרוק את הילדים מהחלון. אין ספק כי מעשה כל כך קיצוני מעיד על מצוקה איומה של אותו הורה והרגשה קשה כי אין עתיד וכי מוות עדיף על פני החיים. זו פעולה של אדם חלש המרגיש כי אין לו מוצא ואין לו כוחות להתמודד עם המציאות הקשה אותה הוא חווה"
עורכת דין טל חן. מומחית לדיני משפחה
האם נתקלת במקרים בהם דאגת לשלום האישה/האב/הילדים, בגלל מקרה כזה או אחר?
"לא אחת קורה לנו כערכי דין שאנו נתקלים ברגשות קשים של נקמה, הקרובים לאובדן השפיות וחוסר יכולת לשקול ולבחון את המציאות בעיניים פקוחות. זכור לי מקרה בו טיפלתי, בו גילה הבעל כי אשתו בגדה בו עם גברים רבים, תוך שהיא מתכתבת עמם באינטרנט, תכתובות בעלות אופי פורנוגרפי בולט. אותו גבר היה כל כך פגוע וחדור נקמה שבאמת חששתי גם לו וגם למשפחתו. יכולתי לראות כי הוא איננו פועל בשיקול דעת ואיננו מקשיב לעצות המשפטיות שקיבל. היו רגעים שחשתי כי אותו לקוח פשוט "מתפרק" וחששתי לחייו. מתוקף היותו מילואימניק, היה ברשותו נשק, ולא אחת איים כי יתאבד. למזלו של אותו הגבר היתה לו משפחה תומכת, הוא אושפז וקיבל טיפול תרופתי ופסיכולוגי במקביל. כיום לאחר תקופה ארוכה וממושכת, הוא מנסה להשתקם ואף לבנות לעצמו חיים חדשים"
 
מה הסיבות הנפוצות לריבים במשפחה? 
"בדרך כלל מדובר ב"אגו". כשאגו נפגע אנשים נוהגים לצאת מגידרם. לעיתים מדובר בבגידה, אך פעמים רבות זו פשוט שחיקה. אנשים לא יודעים לשמר את הזוגיות שלהם,
ממשיכים לסבול בקשר – ואז כשאחד מהם מחליט לפרק – בן הזוג הנעזב נפגע – ואז מתחילה מלחמה.למדתי מניסיון שהיכן שמזמן נגמרה האהבה – יש פחות רגש ופחות מלחמות. היכן שיש/היתה אהבה גדולה – שם גם השנאה גדולה והמעשים נואשים"

כיצד ניתן למנוע לדעתך את המקרה הבא?
"לצערי, אין ספק שלא ניתן למנוע באופן הרמטי מקרי אלימות בכלל ובמשפחה בפרט. 
כאשר מתפרצת אלימות, במיוחד כלפי חלשים וחסרי ישע – זה מעיד על בעיה חמורה של קושי להתמודד עם מצבי לחץ, וקושי לשלוט בדחפים. לדעתי -  החינוך הוא העיקר והמפתח. חינוך מתחיל מהבית וממשיך במוסדות החינוך השונים. חשוב לחנך להידברות, לשליטה בכעסים, ובכלל שאנחנו לא "אדונים" של האחר ולעולם לא נוכל לשלוט במעשיו ורצונותיו של האחר"

עו"ד טל חן מעבירה מסר חשוב: "חשוב שכל אחד יבין גם שלעולם לא נוכל לשלוט ב 100%בנסיבות חיינו. תמיד יכולים לקרות לנו דברים רעים ומפחידים – מחלה, תאונה, פיטורין, בגידה או גירושין. הדבר היחיד בו נוכל לשלוט (דרך למידה ואימון מגיל צעיר) הוא אופן ההתמודדות שלנו והאופן בו אנחנו מגיבים לאותם מצבים קשים בחיינו"
מפת הגעה למשרדה של עו"ד טל חן בתל אביב

נתקלתם במקרה של אלימות? מפחדים להתלונן? רוצים לקבל ייעוץ ראשוני מעורך דין מומחה? פנה עוד היום לעורכת דין משפחה טל חן לקבלת מענה מקצועי, יעיל ומהיר.

אולי תתעניינו גם ב:

עורכי דין אלימות במשפחה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין אלימות במשפחה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא עו"ד טל חן מדברת על אלימות במשפחה
סגור