מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין מסחרי » הכרות עם הליכי פשיטת רגל
מגזין מסחרי

הכרות עם הליכי פשיטת רגל

הליך פשיטת רגל הינו הליך מורכב ומסועף, הוא כולל בחובו מספר שלבים מהותיים ומורכבים. בעת הליך פשיטת הרגל מומלץ להיות מלווים בעורך דין מיומן המתמחה בתחום זה, אך חשוב גם לדעת את המידע הבסיסי הנוגע לתחום זה
  • מערכת האתר
  • |
  • 27/10/201
  • |
  • 17:11
  • |
  • 2064 צפיות

על פי תקנות פשיטת הרגל אשר קובעות את הפרוצדורה המשפטית לפיה צריך פושט הרגל ו/או מבקש פשיטת הרגל לנקוט על מנת להתחיל בתהליך זה, השלב הראשון בהליך אשר יבוא לאחר מתן פסק דין חלוט בעניינו של החייב או לחילופין כאשר הוגשו צווים אחרים כגון הליכים בהוצאה לפועל (שטר חוב, שטר חליפין ועוד) ולא הוגשה התנגדות על ידי החייב, הינו שלב ההתראה. לחייב תישלח התראה בה יודגש בפני החייב כי עליו לשלם את חובו או לחילופין להגיע לפשרה עם הנושים. משניתנה התראה על פשיטת הרגל על החייב להגיב עליה תוך פרק זמן של שבעה ימים

הליכי בירור ובדיקה
כל מקרה בו החייב לא הגיב/ לא הגיע להסדר כלשהו עם נושיו תוך פרק הזמן האמור, יוציא בית המשפט צו כינוס נכסים. משמעות הוצאת צו כינוס הנכסים היא כי כלל נכסי החייב יועברו לכונס הנכסים המופקד על ההליך. עם תום כינוס הנכסים יחל השלב השלישי אשר יארך כשישה חודשים במהלכו יבדוק וייבחן הכונס  את כלל נכסי החייב, את המסמכים ו/או ההתחייבויות של החייב, הוא יכנס אסיפות נושים, עדים וקרובי משפחה רלוונטים שיוכלו להעיד על מצבו של החייב. סופו של שלב זה יצויין בהגשת חוות דעתו של הכונס לבית המשפט לגבי כלל עניינו הכלכליים של החייב.

כל המידע הנדרש על פשיטת רגל

התערבות בית המשפט בהליך פשיטת הרגל
בתום 14 יום מהיום בו הגיש כונס הנכסים את חוות דעתו לבית המשפט ייתקיים דיון בבית המשפט בנוכחותם של החייב, הנושים והעדים הרלונטים. במהלך הדיון יבדוק וייבחן בית המשפט את שאלת אפשרותו של החייב לפרוע את חובו ו/או להגיע להסדר מסויים עם נושיו. דיון זה הינו הליך מורכב ביותר הן מצידו של החייב והן מצידם של הנושים ועל כן מומלץ מאוד להיוועץ והעזר בשרותיו של עורכי דין מומחים המתמחים בתחום זה.

סיום הליך פשיטת הרגל
בהתאם לאמור בתקנות פשיטת הרגל סיום ההליך יכול שיתבצע במספר דרכים, האחת היא על ידי ביטול הבקשה לפתיחת ההליך או לחילופין אם ישתכנע בית המשפט כי הביקשה לפשיטת רגל הוגשה על ידי אחת הנושים במרמה או לשם קידום אינטרס מסויים. שנית, במתן הפטר לחייב לפיו יוכרז החייב כפושט רגל וההליך יבוא לסיומו. הדרך האחרונה היא בפשרה שהושגה בין הצדדים. כל אחת מהדרכים הנל תביא לסיומו של ההליך.

עוד מידע בתחום :
הסדר נושים בפשיטת רגל
פשיטת רגל או איחוד תיקים
ייתרונות פשיטת רגל


עורכי דין לענייני פשיטת רגל
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני פשיטת רגל. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא הכרות עם הליכי פשיטת רגל
סגור