מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין קניין רוחני » ההשלכות של הפרת זכויות יוצרים
מגזין קניין רוחני

ההשלכות של הפרת זכויות יוצרים

זכויות יוצרים הינן זכויות מוגנות על פי החוק. הפרת זכויות יוצרים נחשבת לעילה אזרחית שבגינה ניתן לקבל פיצויים כספיים – אף ללא הוכחת נזק. במקרים מסוימים ניתן להחשיבה לעבירה פלילית, על פי נסיבות ונושא.
  • מערכת האתר
  • |
  • 29/10/201
  • |
  • 17:00
  • |
  • 1839 צפיות

לזכויות יוצרים מתייחסים משני היבטים עיקריים – היבט התובע והיבט הנתבע. מצד התובע, הפרת זכות היוצרים יכולה להיחשב לעוולה אזרחית או לעוולה פלילית שיכולה לזכות את היוצר בפיצוי כספי ואפשר גם שבמאסר. כדי לתבוע בגין זכויות יוצרים, יש לוודא שאכן הן קיימות והשימוש נחשב להפרה – כך שאינו מוגן לפי סעיף 2 לחוק זה. מצד הנתבע, עליו להוכיח בתשובה, כי לא הפר את הזכויות, לסתור את הטענות שהועלו מולו ולהראות שיש לגביו הגנות על פי חוק.

תום לב - ומשמעותו
צד ההגנה יטען באמצעות עורך דין שמתמצא בתחום זכויות יוצרים, כי פעל בתום לב. זה למעשה השיקול המרכזי בתביעת זכויות יוצרים, והוא יבוא לידי ביטוי בעצם הפרסום שנעשה, אולם אי לקיחת האחריות לאחר המעשה – לרבות אי התנצלות על העניין היא המובילה את בית המשפט כדי לשקול פסיקה לחובת הנתבע. 
משמעותה האופרטיבית של הפרת זכויות יוצרים

עוולה אזרחית
הפרת הזכויות יכולה להיחשב כעוולה אזרחית – כאשר כל שימוש מסחרי ביצירה תוך כדי השקעת כוונה לעשיית רווח – ללא קבלת הסכמת או שיתוף היוצר או מתן קרדיט יכולים להיחשב כשימוש אסור. הפיצוי הכספי יתקיים על פי המופיע בחוק לזכויות יוצרים. על פי סעיף 56 בחוק זכויות היוצרים בית המשפט יכול לפסוק את מידת החוב עד ל- 100,000 שקלים במקרה של הפרת זכויות יוצרים, גם אם לא ניתן להוכיח את הנזק הממשי שנגרם ליוצר. 

עקרונות החלטת הפיצוי
העקרונות בגינם ניתן לקבוע את הסכום לפיצוי כנגד הפרת זכויות יוצרים נעים בין היקף ההפרה, חומרתה, הרווח שקיבל הנתבע כתוצאה מאותה הפרה שביצע ונסיבות ההפרה. ישנם מקרים חמורים המצוינים בחוק, אשר משמעותם עבירה פלילית. סעיף 61 לחוק קובע כי ייצור של עותקים לצרכי מסחר, ייבוא של עותקים מפרי חוק מהיצירה, מכירתם, השכרתם, הפצתם, ייצורם או החזקת חפץ לעשיית העותקים – יש בכך עבירה פלילית. 

העונשים על עבירה פלילית מסוג הפרת זכויות יוצרים
העונשים יכולים לנוע בין קנס או מאסר של שנה בשל ייצור או החזקת חפץ שמשמש לעשיית עותקים, מאסר של שלוש השנים או קנס כספי עבור מכירה, השכרה או הפצה של עותרים המפרים את החוק, מאסר של חמש שנים או קנס בשל עשיית עותק מפר לשימוש מסחרי, או ייבוא של עותק כזה לשימושי רווח. 

מאמרים נוספים בתחום:

עורכי דין לענייני זכויות יוצרים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני זכויות יוצרים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא ההשלכות של הפרת זכויות יוצרים
סגור