מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין מסחרי » הרמת המסך ואחריות אישית
אולי תתעניין ב:
מגזין מסחרי

הרמת המסך ואחריות אישית

על פי דיני תאגידים, ישנו עיקרון הישות המשפטית הנפרדת של החברה – יסוד שטומן בחובו את עיקר ההתייחסות המשפטית כלפי אותו עסק. ניתן להגביל את אחריות החברה עבור חובותיה באמצעות הסיומת "בע"מ" בשמה.
  • מערכת האתר
  • |
  • 30/10/201
  • |
  • 17:30
  • |
  • 1986 צפיות

הסיומת "בע"מ" בשמה שחל חברה מסמנת למתקשרים עם החברה כי ההתחייבות הכספית של בעלי המניות והפעולות הכספיות הנעשות באמצעות החברה למעשה מוגבלות. בחברה שבה אחריות בעלי המניות אינה מוגבלת יש לציין זאת בתקנון החברה. לפי סעיף 4 לחוק החברות 1999, האישיות המשפטית של חברה כרוכה בכשירות לכל זכות, פעולה וחובה שמתיישבת עם אופייה וטבעה כגוף מאוגד. בשעה שחברה נמצאת במשבר, מנהל חברה עלול להחליט החלטה מחייבת באופן אישי על פי חמת הטענה "הרמת מסך", או הטלת אחריות אישית לעניין.

הרמת מסך
מבחינה משפטית, ניתן לומר ש"הרמת מסך" היא עיקרון דינאמי, שמחייב לאפשר לבית המשפט מרחב בשיקול הדעת תוך שהוא מבחין בין נורמה עסקית שהיא מותרת, ובין נורמה עסקית שהיא אינה מותרת. הרמת המסך יוצרת יחס ישיר מבחינה משפטית בין הנורמה המשפטית או החוב שנוצר בעקבות אותה הנורמה, ובין הישויות הממשיות שמאחורי מסך ההתאגדות. למעשה, די בכך שהנורמה המשפטית מוטלת על החברה. הרמת המסך למעשה מפרידה בין החברה ובין בעלי המניות בחברה. 

הרמת המסך כתרופה
הרמת המסך למעשה מאפשרת יצירת קשר עם גורם שלישי או עם נושה של החברה (תוך התעלמות מן האישיות המשפטית של החברה) מול בעלי המניות בה. היתרון הגדול של שימוש המנגנון הרמת מסך הוא הטלת החבות על מי שזו אחריותו, ובשל פעולותיו על פי דיני הנזיקין. 
התנאים ודרישות הפסיקה להרמת מסך

הרמת מסך – מה הדילמה?
ההחלטה על סגירת העסק בכל זמן שהוא מצוי בקשיים אינה תמיד ההחלטה הטובה מכולן מבחינת הציבור. סגירת החברה עלולה בנסיבות אלו דווקא לסייע לבעליה ולא לנושים, ללקוחות ולעובדים. אם ייסגר העסק – אלו עלולים להנזק קשות, אולם אילו החברה נוקטת בפעולות כדי להיחלץ מן המשבר – זה יגרום לרווחתם. 

להתייעץ עם עורך דין באשר לצעדי החברה
היות שבית המשפט מבחין בין איפה ואיפה בכל מקרה שמוגש לו, וחורץ את הדין בהתאם לטובת הציבור – טובה שנשקלת שוב ושוב בהתאם לנסיבות. לפיכך, רצוי להתייעץ ולקבל ייצוג באמצעות עורך דין לחברות שהוא מיומן ומנוסה בתחום – ככל שמדובר בתחום רגיש ובעל משמעויות והשלכות על אנשים רבים.



עורכי דין לשיקום ופירוק חברות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לשיקום ופירוק חברות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא הרמת המסך ואחריות אישית
סגור