מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין מסחרי » הליכי פירוק
מגזין מסחרי

הליכי פירוק

"הרמת מסך" היא מונח משפטי, המייחס את הזכויות ואת החובות של חברה בע"מ לנושאי התפקידים בה או לבעליה והאורגנים שבחברה המזוהים עימה. באמצעות הרמת מסך ניתן לקבוע מהו חוב או נזק בגין עוולות שקשורות לחברה אותם ניתן לתבוע מהאורגנים.
  • מערכת האתר
  • |
  • 30/9/2013
  • |
  • 18:00
  • |
  • 2021 צפיות

הרמת מסך נחשבת לפעולה חריגה באורח חיים של תאגיד, ומשום כך בתי המשפט משתמשים בהליך הזה רק כאשר אין מנוס, כשכל תוצאה משפטית אחרת עלולה לפגוע בזולת. פעולת הרמת מסך היא פעולה הנובעת מכוח חוק החברות בישראל.

ניתן להרים מסך גם על פי חוק מס הערך המוסף וגם בפקודת המכס שלרשויות המס. הרמת המסך תיערך בין חברה ובין בעל מניותיה, לעתים גם באופן עצמאי. 

מהן העילות להרמת מסך?
העילות להרמת מסך תלויות לעתים קרובות במהות הישות המשפטית של החברה או הארגון. ישנן מספר עילות לפיהן ניתן להרים מסך של נושאי משרה או של בעלי מניות. פעמים קרובות, ההבדל בין השימוש החיובי לשימוש שלילי חוצה חוק הוא דק, ורצוי להתייעץ עם עורך דין חברות בנושא. בין היתר, ניתן להרים מסך אילו באשכול חברות ישנו סיכון לערבוב של נכסים, אילו מתרחש פירוק של עסק משפחתי או לצורך מימוש הנכסים עקב חוב. 
הרמת מסך בחברות - בעלי חברות יכולים לנצל את המצב לטובתם

פעולות נפוצות להרמת מסך
ישנם מהלכים שיכולים להוביל לתועלת אישית, כיון שבעלי חברות עלולים לנצל את מסך ההתאגדות, ולהעביר נכסים באופן קבוע בעוד שהם מניחים כי זה עבר לאחריות אישית מוגבלת שאינה נתבעת. אלו יכולים להיות מקרי מתן הלוואות או משיכת הלוואה בתנאי אשראי שהם בלתי סבירים, הברחת נכסים, גלגול כספים בין לקוחות ועוד. 

שימוש לרעה בהליך
כאמור, עלול להתקיים גם שימוש שלילי להרמת המסך, כמו למשל הרצון לרשום את הנכס על שם בן משפחה או אדם אחר, ולהעלים אותו מרשויות המס בתהליכים של פירוק. הליך שבו ישנה כוונה לרמות את נושי החברה אינו מקובל על החוק, ובית המשפט, בסיועו של עורך דין המראה כי היה ניסיון להעלים את הנכס, יכול לכפות על החזרת הכספים או הנכסים ולהפעיל סנקציות. 

אולי תתעניינו גם ב:

מסחרי >> הרמת מסך
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום מסחרי >> הרמת מסך. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא הליכי פירוק
סגור