מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין מסחרי » שיקום והקפאת הליכים
מגזין מסחרי

שיקום והקפאת הליכים

במקרים מסויימים נדרשת חברה להליך של הבראה בעזרת בית המשפט, מצב זה קיים בעיקר כאשר כנגד החברה מתנהלים הליכים רבים שאינם מאפרים לה להמשיך את קיומה השגרתי, לפניך מאמר המסביר בקצרה אודות ההליך
  • מערכת האתר
  • |
  • 19/8/2013
  • |
  • 16:36
  • |
  • 1989 צפיות

עסקים קטנים כמו גם חברות וארגונים גדולים נקלעים לעיתים לקשיים כלכליים אך אין זה תמיד אומר שהתוצאה הסופית היא פשיטת רגל. חברות רבות נקלעות למצב בו הן מתקשות להחזיר חובות כספיים אך לא תמיד התוצאה הסופית היא הכרזה על חדלות פירעון, לפיה לא מסוגלת החברה להחזיר את חובותיה לנושיה השונים. מאמר זה מסביר בקצרה את האופציות העומדות בפני חברה שנמצאת המצויה במצב דברים זה.

הימנעות מאפקט הדומינו
החשש הגבוה כשמגיעים למצב שנתפס כחדלות פירעון הוא שיווצר מצב בו בעלי החברה במטרה להשיב את החברה למסלולה, ייכניסו עצמם לתסבוכות כלכליות נוספות על ידי לקיחת הלוואות וערבויות ללא יכולת להשיב את הכספים לנושים. מצב זה יוצר מאין גלגל שקשה מאוד לעצרו ולעיתים אף נדרש סיוע של בית המשפט בהלך הקרוי הבראת חברה.
חברה יכולה להיכנס להליך הבראה באמצעות הקפאת הליכים

ההבדל בין פירוק להבראה
עם בקשתה של חברה להבראה יכריז בית המשפט על הקפאת הליכים, בו יוקפאו עד תום ההליך כל ההליכים המשפטיים המתנהלים נגדה ובכך יאפשרו לה לשוב "למשחק" ולנסות לנהל את החברה כראות ענייה. הקפאת הליכים תקפה כלפי כל הנושים ובעצם עוצרת את כל פעילות הגבייה מהחברה כדי לאפשר לחברה לשקם את עצמה אך יש לכך תנאי והוא הסכמה מצד הנושים.

תנאים לצו הבראה לחברה
במצב שעסק שוקע בחובות הוא יכול לפנות לבית המשפט בבקשה להוצאת צו הקפאה כנגד נשייה במטרה לאפשר לחברה לקבל זמן התאוששות. התנאי המרכזי של בית המשפט בהחלטה לגבי שיקום ופירוק חברות הוא שיש לחברה פוטנציאל שיקום ממשי. צו ההקפאה של ההליכים ניתן לרוב לתקופה מוגבלת ובמהלך זמן זה בעלי החברה צריכים לעמוד ברשימת משימות כדי להוכיח את סיכויי החברה לשיקום וחזרה לפעילות תקינה. 

אולי תתעניין ב:

עורכי דין לדיני חברות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לדיני חברות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא שיקום והקפאת הליכים
סגור