מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נזיקין » רשלנות רפואית בניתוח קיסרי
מגזין נזיקין

רשלנות רפואית בניתוח קיסרי

ניתוח קיסרי הינו הליך פולשני שבמהלכו בטן היולדת נחתכת במטרה לחלץ את העובר ממנה. זו אחת משיטות הלידה הנפוצות ביותר – אחת לחמש לידות היא לידה בניתוח קיסרי, ועדיין ישנן סיבות שונות לגרימת רשלנות רפואית בתהליך זה.
  • מערכת האתר
  • |
  • 6/11/2013
  • |
  • 17:31
  • |
  • 2037 צפיות

כשליש מן התביעות לרשלנות רפואית מתייחסות לרשלנות רפואית בזמן הלידה. ההגדרה לרשלנות הרפואית בהליך הזה מקיפה את זמן ההכנה לניתוח הזה ואת תזמונו של הניתוח, את מהלך הניתוח וגם את הזמן שלאחר הלידה בניתוח קיסרי. ישנם מקרים בהם הניתוח הקיסרי נערך על ידי רופא שליווה את האם במהלך תקופת ההריון ומועד הניתוח נקבע לשבוע ה-39 או במקרה אחר – האישה תנותח לאחר שהחלה הליך לידה טבעית אולם נוצרו סיבוכים במהלך האירוע. 

הליך כירורגי שכרוכים בו סיכונים
הרפואה המודרנית הולכת עם הקידמה, אולם עדיין מדובר על הליך כירורגי שיד אנוש מחליטה בו את ההחלטות ומבצעת את ההליך. לפיכך אחוזי הסיבוכים והזיהום עקב הניתוח הזה הולכים וגבוהים ועלולים במקרים מסוימים להוביל גם למוות. על כן, לא כל מוסד רפואי יסכים לבצע בחסותו ניתוח קיסרי.
קריטריונים לקביעת רשלנות רפואית

סיבוכים שבגינם ניתן לתבוע רשלנות רפואית
ניתן למנות מספר מצבים שנחשבים לרשלנות רפואית במסגרת ניתוח קיסרי; זו יכולה להיות מצוקה של העובר, עודף משקל משמעותי של היולדת, רעלת הריון אצל היולדת, יש יותר מעובר אחד ברחם היולדת, עובר שהוא גדול מן הרגיל, מצג רגליים או מצג עכוז או חשש ממשי לפרע כתפיים. 

סיבות להגשת תביעת רשלנות רפואית
כך או כך, יש להתייעץ עם עורך דין לרשלנות רפואית בתחום ניתוחים קיסריים, אולם באופן כללי ניתן להגיש תביעה לרשלנות רפואית בגין השתהות בהםניית היולדת בחדר הניתוח, התעלמות מן הסימפטומים המצביעים על סיבוך במהלך הניתוח, ביצוע ניתוח קיסרי על אף שלא היה בכך הכרח או אי הסכמה מדעת לניתוח, גם לאחר שהרופא הסביר ליולדת מהן האופציות שעומדות בפני היולדת. על היולדת לחתום על טופס הסכמה בטרם ביצוע הניתוח, אילולא עשה כן – הוא הפר את זכויותיה. 

הוכחת רשלנות רפואית בניתוח קיסרי
יש להגיש חוות דעת של רופא מומחה בתחום בצירוף לכתב התביעה, ובדרך זו להראות שחל מצב של שיקול דעת מוטעה של הצוות המטפל. יש להציב כל מסמך וכל ראיה שקשורה בכך כדי לסבר את האוזן באופן הברור ביותר כי התרחשה רשלנות רפואית.
 

עורכי דין לרשלנות רפואית
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לרשלנות רפואית. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא רשלנות רפואית בניתוח קיסרי
סגור