מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין מחשבים ואינטרנט » פרסום פוסט שלילי מוביל לאישום בגין לשון הרע
מגזין מחשבים ואינטרנט

פרסום פוסט שלילי מוביל לאישום בגין לשון הרע

רבים מאיתנו גולשים ומפרסמים סטאטוסים בפייסבוק בלי יותר מדי למצמץ או לחשוב כי יש סכנה במה שאנחנו כותבים ומעלים שם. האומנם? מסתבר, כי כיום ניתן להיתבע בגין "לשון הרע" גם בעת פרסום סטאטוס בפייסבוק.
  • מערכת האתר
  • |
  • 18/11/201
  • |
  • 16:09
  • |
  • 2530 צפיות

בשנתיים האחרונות התופעה בה מעלים עוולות מסחריות לרשתות החברתיות תפסה תאוצה וכיום מי שלא מרוצה משירות מסויים או מוצר מסויים, כבר לא מתקשר או שולח מכתב לשירות הלקוחות, אלא מפרסם ישירות בפייסבוק סטאטוס זועם על החברה שמתפשט חיש מהר. אותו הדבר קורה גם בעת פיטורין שלדעת המפוטר אינם הוגנים בעליל. גם אז, אנו חוזים שוב ושוב בתופעה שבה המפוטר הממורמר מפרסם את דעתו על הבוס והחברה בהינף מקלדת זועם. 

אז מתי יודעים שזו עבירת לשון הרע?
נהוג לחשוב באופן אינטואיטיבי כי לשון הרע היא כל אמירה נגד מישהו שיש בה פגיעה או הכתמת שמו. האמת היא, שזה רק חלק מסעיפי החוק ופגיעה אישית, עדיין אינה עילה לתבוע אתכם בגין לשון הרע. מה כן יכול להוות עילה לקחת את הסטאטוסים שלכם כמניע לתביעה נגדכם? כאשר החברה עליה נכתב הסטאטוס או אותו אדם ספציפי, חווה פגיעה שניתן לאמוד אותה ושאין ספק כי נגרמה בעקבות אותה אמירה.
לחשוב פעמיים לפני פרסום סטטוס?!

פגיעה כזו יכולה להיאמד בכמות מכירות שיורדת, לקוחות שעוזבים, חרם כללי על חברה, גרימה לפיטורין של אדם כלשהו שנגדו נכתב הסטאטוס הפוגע או אפילו גרימה בעקיפין לתופעות של אלימות פיזית. 

בכל הקשור לאינטרנט הדין עדיין אינו נהיר
האינטרנט כפלטפורמה חדשה יחסית, עדיין לא נכנס לבתי הדין באופן סופי מבחינת הדינים החלים על הפעילות בו. בשל כך, הדינים בו והעברות בו אינן מוחלטות והן גם תלויות מקום, זמן ונזק. לכן, אם כתבתם סטאטוס כלשהו ברגע של זעם וכעס ופתאום אתם מאויימים בתביעה, מומלץ מאוד להיוועץ בעו"ד לענייני לשון הרע והוצאת דיבה לגבי עד כמה מה שכתבתם באמת יכול להסבך אתכם בתביעה. אגב, שימו לב כי ניתן להגיש תביעה גם אם הסטטוס שלכם עלה למספר ימים ואז מחקתם אותו. מכיוון שהנזק כבר נעשה לצד השלישי, יכולה בהחלט לעמוד לצידו הזכות לתבוע אתכם. 

מאמרים בתחום:

עורכי דין לענייני לשון הרע באינטרנט
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני לשון הרע באינטרנט. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא פרסום פוסט שלילי מוביל לאישום בגין לשון הרע
סגור