מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נזיקין » פיצויים בעקבות נזקי גוף
מגזין נזיקין

פיצויים בעקבות נזקי גוף

לאחר ניתוח, תאונת דרכים או בהזדמנויות אחרות, כאשר נוצר נזק לגוף שלא היה קיים לפני האירוע, אנשים שמגיעים לפגישת ייעוץ עם עורך דין רשלנות רפואית שואלים אודות סכום הפיצויים שמגיע להם. התשובה נעוצה במספר גורמים ואינה חד משמעית.
  • מערכת האתר
  • |
  • 18/11/201
  • |
  • 16:46
  • |
  • 2140 צפיות

פגיעות גוף הן מקרה ביטוח בתחום הנזיקין, אשר ניתן להעריך בו אחוזי נכון, אבדן כושר עבודה והפסדי החזרים בעתיד, הוצאות רפואיות, נסיעות, סיוע צד ג', פיצויי כאב וסבל, פיזיותרפיה ועוד. רבים שחשים בשינוי לאחר מקרה כל שהוא בחייהם פונים לעורכי דין על מנת שאלו יעריכו מה סכום התביעה שאותה ניתן להגיש לכלל הגורמים האפשריים – לחברות הביטוח, לביטוח הלאומי, לקופות החולים ולביטוחים המשלימים למיניהם בין היתר. בכל פסיקה, ניתן לחלק את סכום הפיצויים לפי סוג התביעה; רשלנות רפואית, תאונת עבודה או תאונת דרכים וכדומה. 

הגורמים המשפיעים בעיקר על גובה הפיצוי
ישנם גורמים קבועים שיש להם השפעה גדולה על גובה הפיצויים. בין היתר, זהו גיל הנפגע, סוג הנכות שנגרמה ושיעור הנכות, רמת ההשתכרות של הנפגע, מצב רפואי קודם של הנפגע וסוג התאונה. ככל שגיל הנפגע צעיר יותר, כן ישא את הנזק לאורך זמן רב יותר וסכום הפיצויים גדל על סמך תוחלת החיים הממוצעת המעודכנת. 

איך מוצאים את שיעור אחוזי הנכות?
גובה הנכות נקבע לפי אחוזים. ככל שגובה הנכות גבוה יותר, כך יגדל גם סכום הפיצויים. הגורם שקובע את סכום הפיצויים הוא הביטוח הלאומי. ועדה מקצועית של מומחים בתחום הפגיעה תדון באחוזי הנכות של הנפגע לאחר קבלת חוות דעת רופא ממוחה אחד לפחות, ועם קבלת התשובות יוקנו לנפגע זכויות במקומות שונים.
לקבל פיצוי על נזקי הגוף

סוג הנכות
הנכות שנקבעה לנפגע תקבע את סכום הפיצוי. נכות שהיא תפקודית תקבע סכום פיצויים גבוה יותר. זוהי נכות שמונעת מאותו אדם לתפקד באותה רמת פעילות שהייתה מוכרת לו. אלו נכויות מעולם האורתופדיה, הנוירולוגיה, הפסיכיאטריה והקרדיולוגיה. נכויות שאינן נחשבות לתפקודיות אלו בתחומי הכירורגיה הפלסטית.

סיוע מגורמים חיצוניים
שיעור עלויות סיועם של גורמים חיצוניים המספקים טיפולים רפואיים לאור מצבו של הנפגע יכרעו גם הם בסכום הפיצוי; תאונת דרכים, תאונת עבודה ורשלנות רפואית תזכנה את הנפגעים בסכום פיצויים הולך ועולה בהתאמה, מן הגבוה אל הנמוך. בשלבים מוקדמים של ניהול הטיפול בתיק לא תמיד ניתן לדעת מה שיעור הנזק ללא בחינת המצב הגופני הקודם, לכן זהו תהליך שרק לאחר התחלתו ניתן להבין מהו סכום הפיצוי הממוקד. 


עורכי דין לתביעות פיצויים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לתביעות פיצויים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא פיצויים בעקבות נזקי גוף
סגור