מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין הגירה ואזרחות » איך מסדירים את מעמדו של בן זוג בעל אזרחות זרה?
מגזין הגירה ואזרחות

איך מסדירים את מעמדו של בן זוג בעל אזרחות זרה?

אזרחות זרה הינה כלי נחשק שמאפשר הקלות מסוימות בפתיחת עסקים והשקעות, באפשרות ללמוד, לעבוד ולגור במדינה שהעניקה את האזרחות הזו. אהבות רבות שהים חוצה ביניהן יכולות למצוא את הדרך לאזרחות ישראלית לבני הזוג באמצעות פניה לייעוץ משפטי.
  • מערכת האתר
  • |
  • 20/11/201
  • |
  • 09:40
  • |
  • 2039 צפיות

במדינות שונות ברחבי העולם ישנם שלושה מסלולים עיקריים לקבלת אזרחות; ישנו "דין הדם", לפיו אזרחות יכולה לעבור בירושה על ידי אחד מן ההורים לפחות, שהוא אזרח באותה המדינה, ישנו "דין הקרקע", לפיו אדם שנולד ברשות מדינה מסוימת, יהיה זכאי לקבל אזרחות מתוקף כך שנולד בשטחה וישנה "התאזרחות", הליך שיאפשר למי שאינו זכאי לאזרחות מתוקף שני התנאים האחרים לקבל את האזרחות במדינה הנחשקת. הסדרת האזרחות הזרה עבור בני זוג מעבר לים שמנהלים חיי זוגיות עם אזרחים ישראליים עלולה להיות דרך רבת מהמורות עד לקבלת רישיון אזרחות ישראלית או לישיבת קבע.

הליך שמתנהל מול משרד הפנים
הסדרת מעמדו של בן זוג כאזרח מדינה, תלויה בבירור הכנות של הקשר הזוגי, כדי לנטרל טענה שבה אותו מתאזרח אמור לקבל טובות הנאה מן האזרחות הנרכשת, אולם לא מן הקשר הזוגי שעלול להתפרק מיד לאחר השלמת התהליך. יש להגיש למשרד הפנים מסמכים המתארים את בני הזוג כידועים בציבור ואפוסטיל – תעודות מאומתות – של בן הזוג הזר.

דרישות מבני הזוג 
עורך דין להסדרת אזרחות זרה הוא המייצג את בני הזוג מול משרד הפנים בהגשת המסמכים המבוקשים ואחראי אודות המענה על הדרישות ועל התנאים; בני הזוג חייבים להיות פנויים – כלומר רווקים, אלמנים או גרושים כדי שבקשתם לא תידחה. גם אם זו נדחתה בעקבות כן, ניתן להגיש ערר על ההחלטה וגם עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בבחינת ההחלטה והשינוי שלה. 
הסדרת מעמדו של בן זוג זר הינו נושא סבוך

מה לגבי נשואים במסגרת נישואין אזרחיים?
בני זוג שנישואיהם לא נערכו ברבנות אלא בבחינת "נישואין אזרחיים" תלויים ברישום הנישואין בעייריה בה התחתנו. יש לבצע את הרישום ולבקש מפקיד הרישום את המסמכים הרשמיים – או את התעודה של הנישואין. לצורך העניין יש לפנות לנוטריון כדי לאשר את שוויון התרגום לכתוב בשפה העברית ולהעניק תוקף לתעודה שתיראה אצל משרד הפנים.

ומה לאחר רישום במשרד הפנים?
לאחר ששני הצדדים נרשמו במשרד הפנים כנשואים, יש להגיש את הבקשה לאזרחות ישראלית. גם במקרים של פרידה מוקדמת, הרי שאין בכך כדי לשלול את אשרתו של בן הזוג הזר, אלא שכנראה שיחול ספק בדבר הארכת האשרה כאשר תפוג. 

לקריאת מאמרים נוספים בתחום





עורך דין לענייני תושבות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורך דין לענייני תושבות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא איך מסדירים את מעמדו של בן זוג בעל אזרחות זרה?
סגור