מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » מדריך למוריש וליורשים
מגזין משפחה

מדריך למוריש וליורשים

המאמר שלפניכם הינו מדריך קצר למי מאיתנו המעוניין לערוך צוואה בצורה נכונה ומושכלת כך שלא תיווצרנה בעיות בעתיד. מדריך זה מסביר גם ליורש מה עליו לעשות על מנת לקבל את ירושת יקירו שנפטר
  • מערכת האתר
  • |
  • 21/11/201
  • |
  • 17:00
  • |
  • 2132 צפיות

לפי חוק כבוד האדם וחירותו, ישנה זכות יסוד מוגנת לקניין לכל אדם. היות שחיי אדם קצובים בזמן, יש צורך בהסדר שיקבע מה לעשות עם רכושו של אדם – העיזבון - לאחר שהלך לעולמו. הצוואה יכולה להיות כתובה, בעל הצוואה הוא המצווה ואילו היורשים לפי צוואה זו הינם זוכים. המצווה יכתוב את צוואתו בימי חייו, ויכלול את כל החובות והזכויות שלו לאדם או לגורם אחר לאחר מותו. הצוואה באה להחליף את ברירת המחדל שעל פי חוק הירושה, וכדי שהיא תהיה בתוקף עליו לעמוד בתנאים מסוימים.

איך לערוך צוואה?
עריכת הצוואה יכולה להתנהל לפי ארבע דרכים עיקריות; הצוואה יכולה להיות ערוכה בכתב יד, להיות מוצגת בפני עדים, מוגשת בפני רשות או להינתן בעל פה. צוואה בכתב יד הינה הצוואה המקובלת ביותר, כשהיא נערכת בכתב יד או בהדפס, כוללת תאריך וחתימת שני עדים כשרים לפי החוק, חתימה של עורך דין ואישור של בית המשפט. 
בצוואות חשוב להקפיד על בהירות וניסוח נכון

מהי צוואה הדדית?
צוואה הדדית היא זו שבה אדם שנפטר מוריש את כל רכושו לבן או לבת הזוג, לא משנה איזה מבין בני הזוג נפטר קודם; לאחר שבן הזוג נפטר, לא יהיה יכול בן הזוג הנותר לשנות את הכתוב בצוואה כיון שזה חורג מהסכמת בני הזוג. ישנן דברים להתנהל במקרה זה בין אם העיזבון כבר חולק או בין אם לאו. עורכי דין המתמחים בתחום של ירושות וצוואת ידעו לכוון אתכם ולהדריך כיצד לערוך צוואה בצורה נכונה ומושכלת כך שלא שבבוא היום לא תהיינה ספקות ותהיות לגבי אופן חלוקת הרכוש וכן לגבי תוקפה של הצוואה. 

ומה אם ישנם פגמים בצוואה?
הצוואה שאינה עומדת בתנאים תהיה פגומה, כלומר – אין להשתמש בה – והצוואה שתיכנס לתוקף במקומה היא זו שקדמה לה, ובתנאי שהיא בתוקף. לעתים, יהיה בעל אינטרס שיטען כי הצוואה פגומה ולכן לא ניתן לממש אותה אולם עורך דין מן הצד השני יכול להציג פתרונות יצירתיים לכך שהצוואה אכן תעמוד במבחן. במקרה הצורך ימליץ עורך הדין לפנות לרופא המתמחה במחלה ממנה סובל המוריש על מנת שזה ייקבע האם המוריש כשיר ובעל יכולת פיסית ונפשית לכתוב צוואה.


עורכי דין לצוואות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לצוואות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מדריך למוריש וליורשים
סגור