מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נזיקין » תביעת רשלנות רפואית, כמה עולה?
מגזין נזיקין

תביעת רשלנות רפואית, כמה עולה?

לחולה ישנן זכויות, וכשזה נוגע לעניין רשלנות רפואית, יש צורך לבדוק זאת מול עורך דין רשלנות רפואית ולהבין מה סיכויי התביעה ואיך להגיש אותה, מה אומרות הפסיקות הקודמות בתחום ועוד.
  • מערכת האתר
  • |
  • 9/12/2013
  • |
  • 15:40
  • |
  • 2268 צפיות

רשלנות רפואית היא שם כולל לפגיעה כפולה; הפגיעה הגופנית של האירוע הרפואי – הטיפול, והפגיעה הכלכלית בבאה בעקבות כן – כמו למשל אבדן של כושר עבודה או הוצאות רבות בגין הטיפולים שבאים בעקבות כן. יכול להיות שאילולא אותה פגיעת רשלנות רפואית היו פחות הוצאות או שאיכות החיים הייתה נותרת בעינה ואולי אפילו משתפרת עקב הטיפול שנעשה. ניתן לקחת לצורך העניין כדוגמה את טיפולי השיניים, בגינם מבזבזים לאורך חיים שלמים עשרות אלפי שקלים ואפילו מאות אלפים בטיפולים דנטליים מתקנים, הוצאה שהייתה יכולה להצטמצם אילו הטיפול היה מטופל כראוי.

זכותו של הנפגע לפנות לבית המשפט
הנפגע רשאי לפנות לבית המשפט באמצעות ייצוג של עורך דין רשלנות רפואית מטעמו, ולטעון טענותיו המנומקות שאליהן מצורפים גם חוות דעת של רופא מומחה, הערכת הפגיעה ואובדן כושר עבודה ועוד. עורך הדין יוכיח מספר דברים, ביניהם – שהפגיעה אכן נגרמה מאותו אירוע מדובר וגם שלא ננקטה חובת הזהירות. 

עלויות תביעת רשלנות רפואית
תביעת הרשלנות הרפואית עלולה לעלות בכסף רב למגיש התביעה. אמנם האגרה אינה נחשבת לגבוהה – 700 שקלים חדשים, אולם יש לקחת בחשבון גם את שכר הטרחה של עורך הדין  שנאמד בין 20%-30% ועוד. מלבד האגרה וכר טרחתו של עו"ד, יש לשלם על חוות דעת רפואית שיכולה להאמיר לאלפי אם לא לעשרות עלפי שקלים. יש לקחת בחשבון גם מקרה של דחיית תביעה, ואת הסיכוי הזה יש לשקלל מול סיכויי קבלת התביעה תוך קיזוז עלויותיה. 

במקרה של פגיעת רשלנות רפואית קטנה אך עקרונית
גם במקרים בהם הפגיעה בעקבות הרשלנות הרפואית היא קטנה, ניתן לפנות לבית המשפט כדי לקבל תגמול על עילות שונות לתביעה, אולם בסדר גודל נמוך ניתן לתבוע גם בבתי משפט לתביעות קטנות. השופטים ינסו להוביל את הדיון בעניין לידי פשרה, אולם בחלק קטן מן התיקים אכן דנים ומגיעים להסדר. 
תביעת רשלנות רפואית היא אחת מהתביעות היקרות
מקרים שונים של רשלנות רפואית
עורכי הדין שמטפלים בנושאי הרשלנות הרפואית מתמחים לרוב בתתי נישות משלהם – כמו למשל טיפולי שיניים, רפואת השד, ניתוחי ראש ועוד. ישנם משרדי עורכי דין שמטפלים רק במקרי רשלנות רפואית בעלי ערך כספי רב – וישנם העוסקים בתביעות הקטנות יותר. 

לכתבות נוספות בתחום -


עורכי דין לרשלנות רפואית
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לרשלנות רפואית. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא תביעת רשלנות רפואית, כמה עולה?
סגור