מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נזיקין » איחור באבחון אוטם שריר הלב
מגזין נזיקין

איחור באבחון אוטם שריר הלב

אוטם שריר הלב הנקרא גם "התקף לב" הוא תופעה שלעתים קרובות קורה בפתאומיות, אולם מי שערך בדיקות רפואיות לפני שהוא קרה מגדיל את מידת היתכנות מניעת המקרה, ואולי אף למנוע מקרה של רשלנות רפואית.
  • מערכת האתר
  • |
  • 18/12/201
  • |
  • 16:06
  • |
  • 2030 צפיות

אוטם שריר הלב הינו מצב שבו אחד העורקים שמזינים את הלב נחסם ומסתייד, ועל כן יורדת אספקת הדם העורקי אליו – דם עשיר בחמצן, ובכך נגרם לשריר הלב נזק. טעות או אחור באבחון ההתקף עלולות לעלות לאדם אשר לקה בכך בחייו או במחיר כבד אחר – נזק שישאר לצמיתות. במרבית מן המקרים של אוטם שריר הלב ישנם סימנים מטרימים לפני או בסמוך לזמן הופעת ההתקף, כמו למשל לחצים בחזה, כאבים שמקרינים גם ללסת, לגב, לצוואר ולידיים וישנם גם סימני הזעה מוגברת, קוצר נשימה ולעתים גם סחרחורות והקאות. 

סימנים מקדימים ואבחון
אדם שמרגיש שלא בטוב לרוב מגיע לבדיקה ראשונית אצל רופא המשפחה על מנת שזה ימצא את הקשר שבין התסמינים שאותם מרגיש וחווה המטופל, או לפחות יפנה אותו לבדיקות אצל גורמים מטפלים שונים. הגורמים המטפלים יבצעו בדיקות כמו א.ק.ג שמסייע מאוד לאתר את היתכנות הנטייה להתקף לב, בדיקה של אנזימים בדם ובדיקות נוספות – אף האירידיולוגיה יכולה לאבחן ולזהות בעיה במצב הלב. 
רשלנות רפואית במקרים דחופים

רשלנות רפואית בהתקף לב
רשלנות רפואית בנושא התקף לב אינה מוגדרת באופן ברור, אולם ניתן לטעון שהיה חשד לרשלנות רפואית במקרים מסוימים כמו למשל מקרים בהם מטופל יתלונן בפני רופאו על כאבים בחזהו, כל עוד הרופא לא מפנה אותו מהר לבדיקות בתחום, כדי לשלול סכנה באמצעות הבדיקות שהיו יכולות לאתר את הבעיה, הרי שניתן לטעון למקרה של רשלנות רפואית. כך גם כשלא ניתן טיפול מונע באדם שיש לו גורמי סיכון רבים להתקף לב. 

אחריות משפטית שרובצת על המוסדות הרפואיים
ישנה אחריות רחבה למוסדות הרפואיים בנוגע למקרים של התקפי לב, בעיקר משום שגורמים רבים היו יכולים להיות מאותרים בזמן ולהשפיע על המקרה הזה – ובמקביל ניתן היה לפעול כדי למנוע זאת. חשוב לדעת, כי במקרים מסוימים כמו למשל במהלך עבודה או בדרך אליה או ממנה, ניתן לתבוע את זאת גם כתביעת "תאונת עבודה" – וחשוב להתייעץ עם עורך דין לרשלנות רפואית אשר יפעל מול כל הגורמים שמעורבים בכך לצורך קבלת הפיצויים. 


עורכי דין לרשלנות רפואית
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לרשלנות רפואית. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא איחור באבחון אוטם שריר הלב
סגור