מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין פלילי » סוגי מעצרים משטרתיים
מגזין פלילי

סוגי מעצרים משטרתיים

סדר הדין הפלילי קובע מספר סוגים של מעצרים משטרתיים המהווים כלים לשלילת חירותו של אדם במטרה למנוע סיכול של גילוי ושל עשיית הצדק או למנוע את המשכה התקין של החקירה. החוק משנת 1996 קובע תנאים לביצוע סוגי המעצרים ומשכיהם.
  • מערכת האתר
  • |
  • 23/12/201
  • |
  • 14:23
  • |
  • 2002 צפיות

שוטר רשאי לעצור אדם גם ללא צו מבית משפט אילו האדם שיש לו יסוד סביר להניח כי החשוד לא יופיע לחקירה, יבצע שיבוש של הליכי המשפט, יסכן בטחונו של אדם, את בטחון המדינה או את בטחון הציבור, כאשר האדם עבר עבירה שהיא בת מעצר והוא חשוד שעבר עבירה שדינה מיתה, מאסר עולם, עבירת ביטחון, עבירה על פי פקודת הסמים המסוכנים, אלימות חמורה או שימוש בנשק, יסוד סביר להניח כי האדם נמלט ממשמורת חוקית ומסיבות נוספות.

מעצר – בידי שוטר
מעצר שנעשה בידי שוטר הינו המעצר המוכר והנפוץ מכולם. כדי שהוא יתקיים, יש חובת התקיימות תנאים המקיימים עילה מוצדקת למאסר, כמתואר לעיל. על מנת שמעצר יהיה חוקי, עליו להתבצע בתנאי לקיומו של צו בית משפט שלעתים מצריך המתנה ופעולה מעוכבת, או שניתן לבצע זאת ללא צו בית משפט, לו התקיימו העילות למעצר.

נוהל פעולת מעצר שוטר
על מנת שהמעצר יהיה חוקי, יש לקיים מספר נהלים: על השוטר להזדהות באמצעות תעודת שוטר אילולא התלבש במדי משטרה, וגם אם התלבש במדי המשטרה והאזרח ביקש ממנו להציג תעודת שוטר. על השוטר להודיע על המעצר ואודות הסיבה שבגינה נעצר. הסמכויות הנלוות למעצר הן שימוש בכוח, אזיקה וחיפוש על הגוף. גם כאן ישנה החרגה וניתן לבצע את המעצר אילו לאזרח ברור שמדובר על שוטר שמשתמש בחובות אלו על מנת למנוע את סיכול המעצר. 
סוגים שונים של מעצרים

מעצר עם צו בתי משפט
סוג פחות נפוץ של מעצר הינו מעצר עם קבלת צו שופט. כאן יש להמתין לקבלתו של הצו שיראה כי שופט החליט על מעצרו של אדם לאחר שקילת הנסיבות, ויש להביא את החשוד בפני השופט, כשתוקף הצו עומד על 180 ימים מיום הוצאתו. 

הארכה של צו מעצר על ידי בית משפט
לאחר מעצרו של אדם ל- 24 שעות, ניתן לבקש את הארכת מעצרו. חשוב להוכיח את חשיבות ההארכה הזו וכי לא ניתן להסתפק בשחרורו, כדי לבצע את החקירה כרצוי. שופט יכול להאריך את תקופת המעצר עד ל- 15 ימים, וכאשר מדובר על עילת מעצר בביצוע פעולות חקירה מיוחדות – ניתן להאריך עד לחמישה ימי מעצר.


עורכי דין לענייני מעצרים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני מעצרים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא סוגי מעצרים משטרתיים
סגור