מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין חובות והוצל"פ » הליך ביצוע פסק דין בהוצאה לפועל
מגזין חובות והוצל"פ

הליך ביצוע פסק דין בהוצאה לפועל

אחד מן הדברים שמפחידים כל בעל עסק או עצמאי הוא ההגעה לעימות מול ההוצאה לפועל. ולא בכדי, בעבר החוק איפשר להגיש בקשה להוצאה לפועל, וזו מרגע שהייתה מאושרת, הייתה מתבצעת באופן מיידי וללא שהות. כיום חלו שינויים מסויימים בחוק, שבעיקר פועלים לטובת מי שנמצא חייב.
  • מערכת האתר
  • |
  • 24/12/201
  • |
  • 16:32
  • |
  • 2013 צפיות

בחודש נובמבר 2011, לאחר לא מעט דיונים והסתייגויות, נכנס לתוקפו חוק ההוצאה לפועל החדש והמשופר. החוק החדש שנהגה, גם מיטייב עם החייבים ושומר על כבודם, ומנגד מייעל את התנהלות ההוצאה לפועל וכן את מקורות המידע שעומדים בפני מי שמגישים בקשה להוצאה לפועל. כמו כן, הוחלט כי ההוצאה לפועל תעבוד כרשות בפני עצמה ולא תהיה כפופה לרשות השופטת, וגם שמות אנשי המפתח ברשות זו שונו מבחינה טכנית.

כדאי להכיר את השינויים בחוק בטרם הגשת בקשה
מאז נכנס לתוקפו החוק החדש להוצאה לפועל, התהפכו היוצרות וכעת אין מדובר בבקשה שמרגע אישורה היא מיידית, אלא ניתנת שהות מרגע אישור הבקשה של 30 יום להוכיח כי החוב נסגר בטרם ביצוע הליך ההוצאה לפועל. אין ספק, כי צעד זה מטיב עם החייבים, אך רק מי שיידעו לנצל את טווח זמן זה כהלכה, יוכלו להציל את עורם מביצוע הגזרה. בכדי לעשות זאת, מומלץ מרגע קבלת הצו בנדון לפנות לעו"ד הוצאה לפועל  ולהוועץ עימו בנושא. גם אם אתם מגישים בקשה בנדון כצד הנושה, כדאי להכיר כיצד השינוי בחוק ישפיע.
הוצאה לפועל להליך מלא

ניתן להגיע להסדרי תשלום לפי סעיף 6 בחוק
בחוק החדש נקבע סעיף 6 שלמעשה קובע כי במהלך 30 היום מרגע שאושרה הבקשה, יכול החייב בהוצאה לפועל לפנות לעורך דין המתמחה בתחום ולהציע הסדר תשלום מול הנושה מבלי שיפתח כנגדו תיק בהוצאה לפועל. אם החייב מגיע למצב שבו נפתחים נגדו תיקים בהוצאה לפועל, הרי שהדבר נכנס לתוך החוב שהוא מתקשה לכסות גם כך ומגדיל אותו לרעתו.

הסדר חוב
לכן, הגעה להסדר חוב בטרם פקע מועד ההגנה של החייב, הוא פתרון יעיל שיש לדעת כיצד לנצלו בצורה המהירה והיעילה ביותר. עוד שינוי הוא בכך, שהבקשה חייבת להיות מוצגת בפני הנישום והוא חייב לתת מסמכי הגנה בגין דרישת חוב זו. אם לא הוכח כי החוב שולם הרי שאז הבקשה מאושרת באופן עקרוני. 


עורכי דין לענייני הוצאה לפועל
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני הוצאה לפועל. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא הליך ביצוע פסק דין בהוצאה לפועל
סגור