מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » תביעות גירושין - מרוץ סמכויות
מגזין משפחה

תביעות גירושין - מרוץ סמכויות

מערכת הגירושין בישראל מושתתת על פני שני מסלולים – שתי סמכויות שרשאיות לדון בענייני הגירושין ואלו הנלווים לכך – בית המשפט לענייני משפחה ובית הדין הרבני. פניה אל הראשון מביניהם תכריע היכן ידונו בתיק.
  • מערכת האתר
  • |
  • 25/12/201
  • |
  • 16:55
  • |
  • 1863 צפיות

הסמכות הבלעדית לדון באשר לאישור הגירושין היא בית הדין הרבני בישראל – אשר מטפל כיום אפילו במקרי גירושין אפילו בין בני זוג שנישאו בנישואין אזרחיים ולא במסגרת נישואי דת. לאחר שיש את אישור הגירושין ביד, נפתח מרוץ הסמכויות – המרוץ שהראשון שמגיש את תיק התביעה בו לסמכות שמבין השניים יכריע מ יהיה סדר יומו של הסכסוך והאם ההכרעה תהיה לצידו של אחד או לצידו של שני. משום כך, רבים פונים לעורך דין משפחה בשלב המוקדם ביותר שניתן, ומקווים להיות בצד המקדים, שקובע את סדר היום.

ההקפדה על חשאיות
ישנו צורך בהקפדה רבה על שמירת החשאיות בכל מה שנוגע לגיבוש תיק תביעה וחומרים אודות הנכסים ומקורות פיננסיים שונים, כמו גם חקירה על בגידה וכיוצא בזה – על מנת להשיג יתרון על פני השני. בנוסף, אלו נושאים שנחקרים לאורך זמן מה, זמן שבו גם הצד השני יכול להיערך ולפנות לעורך דין גירושין מטעמו כדי להקדים מצידו את הגשת התביעה. נושא החשאיות נוגע גם לפרסום התביעה לגורמים הקרובים, כיון שלא ניתן לדעת מה יוליד יום. האדם היחיד עליו רצוי להשען במקרה זה הוא עורך הדין.
קביעת הסמכות הנכונה

גיבוש אסטרטגיה
אסטרטגיה בבניית תיק גירושין שמורכב מסוגיות שונות הוא לב העניין; הגשת תיק התביעה לבית המשפט לפני בן הזוג, ועדיין להיות ללא אסטרטגיה מתאימה לניהול המהלך עלולה להוביל לאובדן היתרון שהושג. מתוך כך חשוב להיוועץ בעורך דין שיש לו ניסיון בתחום. 

חיזוי המהלכים?
רצוי שלא לפרש את ההתנהגות של בני הזוג בזמן הגירושין באופן מובן מאליו, כיון שלא בטוח שזה ינהג בבן הזוג באותו האופן שבו נהג בו בזמן הנישואין. סביר להניח כי בן הזוג נעזר גם הוא בעורך דין שמכתיב לו את דפוס הפעולה שלו. מתוך כך, חשוב שלא לפעול על מי מנוחות ולדעת כי מי שמעז – הוא המנצח במקרה זה. רצוי שלא ליפול במלכודות ההתנהגות המדמה שיפור ביחס על ידי בן הזוג, כדי שזה יקנה לו זמן יקר להתארגנות. הדרכתו של עורך דין בכך יכולה להועיל ולמנוע נפילה למלכודות שונות. 


עורכי דין לגירושין
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לגירושין. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא תביעות גירושין - מרוץ סמכויות
סגור