מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » מחסום הפונדקאות בתאילנד
אולי תתעניין ב:
מגזין משפחה

מחסום הפונדקאות בתאילנד

בעקבות שינוי בחקיקה בתאילנד נתקלו זוגות רבים המצויים בהליך פונדקאות בתאילנד להביא את תינוקם לארץ, מאמר זה סוקר בקצרה את תכלית שינוי החקיקה ומשמעותה, הצעדים הננקטים על ידי מדינת ישראל ואופן התמודדותם של הזוגות
  • מערכת האתר
  • |
  • 25/12/201
  • |
  • 17:35
  • |
  • 1968 צפיות

בשנים האחרונות זוגות רבים, כדרך חלופית להבאת ילדים לעולם באופן טבעי, פונים להליך פונדקאות בתאילנד. זוגות אלה נתקלו בקשיים רבים בעקבות שינוי חוקתי בתאילנד אשר מוציא מגדר החוק פונדקאות מסחרית, משמע קבלת תשלום בגין הליך פונדקאות, לדידם מדובר בהליך שאינו נבדל מסחר בלתי חוקי בבני אדם. אותם זוגות, שחלקם מצויים כיום בציפייה ללידת בנם ולחלקם נולדו תינוקות בריאים זה מכבר, אותם הם כמהים ומשתהים להביא ארצה לביתם המיועד, למעשה מתמודדים עם מספר בעיות במקביל:

משמעות שינוי החקיקה בתאילנד
החוק בתאילנד ולד שנולד לאם שייך לה גם באם אין הוא משויך גנטית לאותה אם והיא משמשת עבורו כאם פונדקאית בלבד. משמעותו של החוק החדש בתאילנד לגבי אותם זוגות המבקשים הינה כפולה, מחד מתמודדים הזוגות עם הוצאתם של הילדים מתאילנד עצמה וזאת בעקבות הזיקה שבין האם הפונדקאית לתינוק שנולד וכן בהכנסתו של התינוק לישראל וזאת משום שהרשויות בישראל דורשות אישור פורמלי מרשות מוסמכת בתאילנד לפיו האם מוותרת על הילד דרך קבע. מאידך, מתמודדים הזוגות עם האיום המתמיד לפיו זכותה של האם הפונדקאית התאילנדית לדרוש את זכויותיה לגידול ומשמורת על בנה.
הליך פונדקאות בתאילנד

סיוע הרשויות בישראל
במטרה לסייע לאותם זוגות אשר כבר החלו את מסע הפונדקאות ומצויים במצב אבסורדי בו אין הם יכולים להביא את ילדיהם לארץ, נעשים כיום צעדים רבים ומתנהל משא ומתן נירחב בין הרשויות בישראל לבין הרשויות בתאילנד. כמו כן פרסם משרד החוץ בשיתוף עם רשות האוכלוסין וההגירה בימים האחרונים אזהרת מסע לזוגות המיועדים להתחיל בהליך דוגמת זה. האזהרה כוללת התייחסות ספציפית להוראות החוק תוך ציון כי מדינת ישראל לא תסייע למי שייפר חוק של מדינה. 

התמודדות הזוגות עם הסוגייה
א´ הינו תושב צפון הארץ אשר טס לפני כחודשיים לתאילנד על מנת להביא את בנו שנולד זה מכבר, נתקל בקשיים בירוקרטיים ונאלץ לחזור לארץ ביידים ריקות. א´ באמצעות עורך דינו קורא למדינת ישראל להכיר בבנו ולסייע לו להביא את בנו לארץ. בחודש הבא ייסע שוב א´ לתאילנד במטרה לפטור את הבעיות שהתעוררו להביא את הבן לישראל.


עורכי דין לענייני פונדקאות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני פונדקאות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מחסום הפונדקאות בתאילנד
סגור