מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין פלילי » עבירות סמים שיקולי ענישה
מגזין פלילי

עבירות סמים שיקולי ענישה

עבירות סמים קלים הן שם כולל לשורת עבירות אשר בדרך כלל צרורות יחדיו, בין אם מדובר על סמים "קלים" או אחרים. עבירות סמים מיוחסות לא רק לגורמים פליליים, אי לכך אנשים בעלי גיליון פלילי נקי במשטרה עלולים להתמודד עם כתבי אישום בעבירות סמים שונות בישראל.
  • מערכת האתר
  • |
  • 29/12/201
  • |
  • 17:13
  • |
  • 2626 צפיות

כאשר מדובר על עבירות סמים, מדובר על סוגי עבירות שונות, כמו למשל החזקת הסם, גידולו וייצורו, שימוש בסם, סחר בסמים או הדחת קטינים לצורך שימוש בסם. כל אחת מעבירות אלו שונה מרעותה בדרגת חומרתה או בעונש אשר צפוי לעבריין שמבצע אותם. לכאן נכנס תפקידו של עורך דין כדי לנסות ולהוריד את רמת חומרת העבירות ולהקל על הנאשם בגזר דינו שבמדרג העבירות הפליליות. 

ענישה בתחום הסמים
הענישה בתחום הסמים למיניהם עלתה לדיון בישיבות הועדה למאבק בסמים, כשנמצא שהעונשים המוטלים על העבריינים אינם עונשים מרתיעים דיים. במרבית מן התיקים של העשור הראשון לשנות ה- 2000 בהם הוגש כתב אישום, הדיון הסתיים בהרשעה, כשהעונש הנפוץ – מאסר על תנאי או קנס כספי – אם כי האחרון נהוג פחות. ישנן הרשעות שבהן נחרץ מאסר בפועל של קרוב לעשרה חודשי מאסר ותיקי השימוש בסם. הצטברות עבירות – משמעה הצטברות של עונשים.
יחסו של החוק לעבירות סמים

שיקולי הענישה שעומדים מאחורי עבירות סמים
עבריין בתחום הסמים "סופג" כ- 14 תיקים פליליים עוד לפני שיוטל עליו עונש מעשי – עונש מאסר בגין השימוש בסמים. קובעים את העונש על פי מהות היסוד הנפשי שעמד מאחוריהן והכוונה. מכאן, אדם שמחזיק כמות גדולה של סמים "לשימוש עצמי" כביכול עלול לקבל עונש גדול יותר בגין זאת. בית המשפט יתחשב גם בגילו של הנאשם, מצבו המשפחתי, הודאתו, הבעת חרטה מצידו, היקף הסמים ועוד. הצטברות העונשים יכולה להגיע במקרים מסוימים גם לעשרים שנים, אולם יש לומר כי משטרת ישראל יכולה לפתוח רישום פלילי אצלה, אולם לא תגיש כתבי אישום לבית המשפט בגין עבירות סמים "קלות".

בני נוער ועבירות סמים
בני נוער אשר מסתבכים בעבירות סמים קלות עלולים להפוך לעצורים, נאשמים ואף מורשעים בפלילים. הנזק שעלול להיגרם בעתיד גובה מחיר יקר ולכן בית המשפט מפעיל שיקול נוסף שקשור ליכולת השיקום של הקטין מן הנושא, ומעבר לכך – מחייב את ייצוגו ואת הטיפול בו על ידי עורך דין שמוסמך לעניין בני נוער. 


עורכי דין לעברות סמים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לעברות סמים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא עבירות סמים שיקולי ענישה
סגור