מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין תעבורה » דוח מהירות - עצות לנהג המהיר
מגזין תעבורה

דוח מהירות - עצות לנהג המהיר

כל נהג ונהגת על כבישי ישראל עלולים לעבור את המהירות המוגדרת בחוק למותרת מאילוצים שונים – עבירת המהירות נחשבת לאחת מן הנפוצות בכבישים. ניתן לאכוף אותה ביתר קלות על ידי מצלמות או מכשירים המופעלים על ידי שוטרים.
  • מערכת האתר
  • |
  • 30/12/201
  • |
  • 15:52
  • |
  • 2031 צפיות

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מוצאת מדי שנה בשנה את הגורם הראשי לתאונות דרכים: עבירות מהירות. הרשות האוכפת – המשטרה, מנסה למצוא את האיזון העדין שבין הנחת המבט על גבי הספידומטר כדי "להיות עם אצבע על הדופק"  ולא לעבור את המהירות המותרת ובין ההשתוללות שעל פני הכבישים – פעמים רבות הרבה מעבר ל- 11 קמ"ש סטייה למעלה מן המהירות המותרת. ישנו מספר של כללים שיש לבדוק שמתקיימים כדי לערוך את עבודת המשטרה, כמו למשל האם הכלי האוכף אכן מאפשר גילוי ראיות שמוגשות לבית המשפט.

ההתנהלות מול כל דו"ח שונה
בכל מקרה שבו ניתן דו"ח יש התנהלות שונה תוך הצבת מספר אפשרויות שעומדות לפעולה ברשותו של הנהג. כל דו"ח הוא שונה – לפחות משום המכשיר שהיה בו שימוש או משום אופן צילום הראיות; ישנן מצלמות נייחות או מצלמות ניידות כמו למשל ה"דבורה", סקר או ממל"ז שניתן לצלם מתוך הניידת בנסיעה. 
קבלת דוחו"ת תנועה וביטולם

האם רצוי להישפט?
דו"חות תנועה יכולים להירשם על ידי שוטר בשטח או על ידי צוות פענוח של מצלמות המהירות שמוצבות בכבישים, ולעשות את דרכם באופן ישיר לידי הנהג או בדואר, לנהג עומדת הזכות לבקש להשפט בבית המשפט במקום לשלם את הדו"ח. יש לשים לב, כי את הבקשה להשפט יש להגיש בתוך שלושים ימים מיום קבלת הדו"ח. אל בקשה זו, שרצוי לנסח באמצעות עורך דין תעבורה, רצוי לצרף גם בקשה לביטול הדו"ח או לעיון בצילום שעליו הטיעון לעבירה מתבסס. זאת, כדי לנצל את הזמן שעומד לרשותו של הנהג עד למשפט.

האם כדאי להמיר את הקנס באזהרה?
המרת דו"ח באזהרה מתקבלת לעתים רחוקות בלבד, ורצוי לדרוש את המרת הדו"ח באזהרה רק אם הטיעון שעומד בפי הנהג מצדיק באופן מסוים את אופן הנהיגה במהירות מופרזת – אם כי רצוי שהמהירות לא הייתה גבוהה במידה רבה מזו המותרת. בדרך לבית חולים או במידה שיש בכך פיקוח נפש לדוגמה ובנוסף לכך ללא עבר תעבורתי, ותק נהיגה של לפחות 5 שנים וללא דו"חות בשנתיים הקודמות לכך. רצוי לדעת כי אם לא נהג בעל הרכב באותו זמן שבו ניתן הדו"ח ניתן להעביר אותו על שמו של הנהג אותו זמן. 


עורכי דין לדוחות תנועה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לדוחות תנועה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא דוח מהירות - עצות לנהג המהיר
סגור