מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » "ברית הזוגיות": האם יש סיכוי לחוק החדש בישראל?
מגזין משפחה

"ברית הזוגיות": האם יש סיכוי לחוק החדש בישראל?

הצעת החוק, על פיה "ברית הזוגיות האזרחית" תאפשר לזוגו תאשר אינם יכולים לבוא בברית נישואי הדת בישראל – להתחתן בנישואין אזרחיים בישראל. הצעה זו נוגעת גם לבני הזוג שמאותו המין, אולם נכון לזמנים אלו, ההצעה נפלה, או לא נתקבלה במלואה.
  • מערכת האתר
  • |
  • 2/1/2014
  • |
  • 15:42
  • |
  • 1865 צפיות

הצעת החוק שבמסגרת "ברית הזוגיות האזרחית" מכילה בתוכה התרה של בחירת מסלול ברית זוגיות מכוח רישום במרשם מיוחד. אותו מרשם מיוחד ינוהל על ידי רשמים שנמצאו כשירים להתמנות לתפקיד שופט בבית משפט לענייני משפחה – אלו ימונו על ידי שר המשפטים לצורך העניין. מדובר על מנגנונים אזרחיים אשר בודקים את הכשירות של בני הזוג להירשם בברית זו ואת מילוי הבקשה. המנגנונים הללו אמורים להיות אחראיים גם בנושא מחיקת בני הזוג מהמרשם. 

המסגרות המשפחתיות הנהוגות כיום בישראל
כיום, בישראל מוכרת על פי חוק דרך אחת ויחידה על מנת לקיים משפחה בעלת זכויות מלאות; נישואין כדת משה וישראל בין אישה לגבר, או נישואין בהתאם לדתם של בני הזוג אצל הסמכויות המוסמכות לכך. אי הכנסת זוגות אחרים רבים למסגרת זו מונעת מהם גם חלופה למיסוד המשפחה שמוכרת על פי החוק במדינת ישראל. 

למי תתאים הצעת החוק?
הצעת החוק הזו אמורה להתאים לכלל מי שאינו מורשה על פי הנוהג והחוק במדינת ישראל להכנס תחת החופה בשבועת הדת. אלו יהיו פסולי חיתון – בין אם מטבעם או משום שהרבנות פסלה זאת מטעמים שונים ובכלל זה – בני זוג מאותו המין. 
האם ברית הזוגיות תתקיים בישראל?

התרת נישואין של בני זוג מאותו המין?
אין ספק, כי עם הזמן נושא התרת הנישואין בין בני זוג להט"ב מחלחל וכובש גם את הדיונים שבכנסת, ובינתיים הצעת החוק מכילה יתרונות אולם חסרונות לצידה. מצד אחד, בני הזוג החד מיניים כותבים ביניהם הסכמה באמצעות עורך דין משפחה, אולם הכתובה, המזונות והגט ממילא נכתבים במסגרת החוק. כשיהיו מעוניינים להתיר את ברית הנישואין די יהיה בהצהרה משותפת על ההסכמה לגירושין או לעבור הליך של גישור במקרה שבו בני הזוג מסוכסכים.   

מהו אפוא החיסכון שבהצעה?
ככל שזה נוגע לבני זוג מאותו המין, בני זוג שמעוניינים ליישב ביניהם את הסכסוך ישתמשו בדרך של גישור אולם כשישנן מחלוקות בתחום הכספים או הילדים וההורות, בית המשפט יכול לעכב את ההתרה עד לפתרון הסכסוך. יחד עם זאת – נושא הנישואין והגירושין ביניהם עלול להפוך לפומבי ולהפר את פרטיותם באופן בוטה. 


עורכי דין לגירושין
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לגירושין. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא "ברית הזוגיות": האם יש סיכוי לחוק החדש בישראל?
סגור