מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין פלילי » ייצוג בוועדות שחרורים
מגזין פלילי

ייצוג בוועדות שחרורים

בפני כל אסיר נמצאת הזכות לעמוד בועדת השחרורים הדנה בשחרורו המוקדם לאחר שהוכיח התנהגות טובה ובהתאם לחוק השחרור על תנאי מתוך המאסר. יש צורך בייצוג של עורך דין אשר יגיש את הערעור בפני בית המשפט וייצג את האסיר בוועדה.
  • מערכת האתר
  • |
  • 6/1/2014
  • |
  • 13:16
  • |
  • 2074 צפיות

שחרור מוקדם של אסירים בישראל הינו הליך של שחרור מבית הסוהר עוד לפני שתמה תקופת מאסרו. ישנן מספר סיבות טובות שמהוות תנאי לשחרור מוקדם זה, הבולטת מביניהן היא התנהגות טובה במהלך מאסרו. נתיבי השחרור המוקדם ממאסר יכולים להיות גם חולניות תמידית של האסיר, אסיר שריצה למעלה משישה חודשי מאסר או שקיבל עונש מאסר עולם ונקצבה לו תקופה והשלים כשני שלישים מתקופת המאסר ביחד עם התנהגות טובה – ועדת השחרורים תהא רשאית לשחררו על פי חוק העונשין. מכאן, שהועדות הדנות בשחרור מוקדם נקראות גם "ועדות שליש".

שיקול האינטרס הציבורי
שופטים רבים דנו בנושא תחושת הצדק שנעשה לציבור, בתפישת הציבור את ההתנהגות של האסיר – מהי התנהגות טובה או לא ומה עלול לפגום בתחושת הצדק ולעודד זלזול בשלטון החוק ובשאלות דומות לאלו. עורך דין מקצועי יציג בפני ועדת השחרורים את המציאות, ויעניק משקל מכריע להכרעה בהחלטה בנושא זה. 
ייצוג משפטי בוועדת שחרורים

הצגת חוות דעת חיצונית שתתמוך בבקשה
ישנו גוף שנקרא "רש"א"- זוהי הרשות לשיקום האסיר, מעין טון מכריע שמייצב את הטעם לשחרור האסיר, לאחר שזה עמד בתנאים בסיסיים כמו למשל ריצוי של שני שלישים ממאסרו בגין התנהגות טובה המצביעה על שיקום והיחלצות מן המצב שבו היה שרוי לפני כן ואולי גם הוביל למאסרו. חוות דעת זו מבוססת על הסתכלות פסיכיאטרית לפני המאסר ובמהלכו, ולכך תתווסף גם חוות דעת פסיכיאטרית של שירות בתי הסוהר – מחלקת בריאות הנפש. 

האסיר יכול להגיש ערעור בעצמו, אולם נחוץ סיוע משפטי
ועדת השחרורים מטפלת בעתידו של האסיר ותהיה כפופה לגורמי האכיפה, אולם יש לה אינטרס פרטי שלא לשחרר את האסיר שחרור מוקדם. עורך הדין אשר נשכר באופן פרטי כדי לייצג את האסיר מול אותה ועדה יפעל בתשלום על מנת לעשות מה שביכולתו כדי להשפיע על החלטה זו לטובת האסיר. עורך דין זה יתכן אסטרטגיה וימנע ככל שניתן נזקים קריטיים שעלולים לקרות בפני הועדה. 

מהו הזמן בו ניתן להעניק לאסיר שחרור מוקדם?
הכנסת קיבלה הצעת חוק בנושא שחרור על תנאי ממאסר בשנת 2001. סעיף 9 בחוק זה מפרט את השיקולים שהועדה תיקח בחשבון בזמן שהיא דנה במידת התאמתו של האסיר לדיון בועדת השחרורים. 


תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא ייצוג בוועדות שחרורים
סגור