מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין פלילי » מכירת משקה משכר לקטין
מגזין פלילי

מכירת משקה משכר לקטין

על פי התיקון לחוק העונשין משלהי שנת 04, נקבע בסעיף 193א´ איסור למכירת משקאות משכרים לקטינים. אליו מצטרף חוק איסור מכירת משקאות אלכוהוליים בין השעות 23:0 בלילה ועד ל-06:00 בבוקר שלמחרת. מאחורי כל חוק ישנה כוונה למגר תופעות שליליות הבולטות כיום.
  • מערכת האתר
  • |
  • 7/1/2014
  • |
  • 13:03
  • |
  • 2492 צפיות

בעלי עסקים – ממוכרים בקיוסקים ובפיצוציות ועד לבעלי מועדונים נתפסים לא אחת במכירת משקאות משכרים לקטינים- וישנן פעמים שזה קורה במסגרת ביקורת יזומה של המשטרה המאתרת במיוחד בנושא זה אחר בעלי בתי עסק העוברים על החוק. תכליתה של החקיקה היא לחימה בתופעה ההולכת ונרחבת של שתיית משקאות משכרים על ידי קטינים – גם אם הם רכשו זאת באמצעות מתווך, כשבהמשך הם עלולים לבצע בהשראת זאת עבירות. קצין משטרה בכיר מוסמך להורות על סגירת אותו עסק בגין מכירה זו לקטינים.

האחריות למניעת מכירת משקאות משכרים לקטינים
האחריות למניעת מכירת המשקאות המשכרים לקטינים רובצת על בעל העסק ועל עובדיו. עליהם לדרוש הצגת תעודת זהות לבירור גילו של דורש המשקה. גם במידה שידוע כי אותו אדם בגיר למעשה רוכש את המשקאות עבור קטינים, הרי שדי בידיעה זו כדי להימנע ממכירת המשקאות, ובשיקולי הענישה בית המשפט מביא בחשבון את מצב המודעות של המוכר נכון לאותו השלב.
מכירת אלכוהול לקטינים- עבירה פלילית

הגבלות נוספות על פי החוק החדש
במידה ששוטר מוצא כי הקטין עבר על החוק, יש לו רשות להשמיד את המשקה או את כלי קיבולו ולשפוך באופן מיידי את המשקה. הקטינים אינם רשאים להחזיק משקה או לשתות אותו אילו הכיל אלכוהול בכלי קיבול מסוים במקום ציבורי או ברכב במקום ציבורי לאורך כל שעות היממה. דינו של מי שסיפק משקאות משכרים לקטין או רכש בעבורו את המשקה צפוי לחצי שנת מאסר. עליו לוודא כי האדם שביקש זאת ממנו אינו קטין תוך דרישת הצגת תעודת הזהות שלו.

הענישה בנושא – תמצית
קצין משטרה בכיר מדרגת פקד ומעלה יכול לסגור לאלתר את החצרים העוסקים במכירת משקאות משכרים לתקופה שלא עולה על 30 ימים אילו הבין שהדבר מחזיר את שלום הציבור וזאת על פי חוק רישוי לעסקים 23א´. אותו קצין בכיר יהיה רשאי לסגור עסק לו מצא עבירת מכירת משקאות משכרים לקטינים בידי עובדי העסק ומנהליו. ניתן להתייעץ עם עורך דין על מנת להבין איך להתמודד עם אותו צו סגירה. 

מאמרים בתחום:
מעשה פלילי של קטין

עורכי דין לעבירות רכוש
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לעבירות רכוש. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מכירת משקה משכר לקטין
סגור