מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » מינוי אפוטרופוס על גוף או רכוש או יחדיו
מגזין משפחה

מינוי אפוטרופוס על גוף או רכוש או יחדיו

ההורים הם האפוטרופוס הטבעי של קטינים עד לגיל 18, אולם לעתים מתעוררת חובה למנות אפוטרופוס גם לבגירים שמעל לגיל זה, על פי "חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות". איך למנות אפוטרופוס על רכוש או על גוף?
  • מערכת האתר
  • |
  • 7/1/2014
  • |
  • 13:50
  • |
  • 2196 צפיות

במידה שאדם זקוק לטיפול רפואי ואינו מסוגל לעמוד בזכות עצמו על דעתו או בתפקודו, יש צורך למנות אפוטרופוס גם לבני גיל בוגר מ- 18. אותו אפוטרופוס אמור להעניק הסכמתו מדעת לאותם טיפולים שיוצעו למטופל (אם כי במצב המוגדר כחירום רפואי – לא חייבים לקבל הסכמה זו, אלא להשען על זו של 3 רופאים). כשמצבו הגופני או הנפשי של המטופל אינו מאפשר לקבל את ההסכמה לטיפול הרפואי ועדיין אינו במצב חירום רפואי, הוא יקבל את ההסכמה מגורם שהוא מוסמך. זה יכול להיות מיופה כוח מטעמו שמנה מבעוד מועד בידי המטופל או אפוטרופוס לגוף המטופל שמונה בידי בית המשפט. 

מי ימונה כאפוטרופוס?
החוק קובע מי יכול להתמנות כאפוטרופוס עבור רכוש או עבור גוף וגם עבור שניהם יחד. האפוטרופוס יכול להתמנות לאדם יחיד – זה יכול להיות בן זוגו של החסוי, עורך דין, קרוב משפחה או כל אדם אחר. האפוטרופוס יכול להיות תאגיד – לרבות הקרן לטיפול בחסויים וכן האפוטרופוס הכללי שהינו בעל תפקיד במשרד המשפטים, שימונה לנושא אפוטרופוס על כל ההיבטים. האפוטרופוס הכללי יכול להתמנות ולהיות אפוטרופוס של חסוי מסוים. זו יכולה להיות גם ועדת אפוטרופוס לנפגעי שואה.
איך ממנים אופטרופוס לגוף ולרכוש?

נוהלי הגשת הבקשה למינוי אפוטרופוס
המעוניינים להתמנות כאפוטרופוסים – ביניהם הורים, אחים, בני זוג ואחרים יפנו למזכירות בית המשפט לענייני משפחה שבאזור המגורים של המועמד – גם אם הוא מתגורר בהוסטל או במוסד וימלאו את הטפסים המתאימים – לא נדרש דו"ח סוציאלי. בית המשפט לענייני משפחה יגיש בקשה לתסקיר, ויכול להיות שהבקשה תגיע גם מבא כוחו של היועץ המשפטי לממשלה, ועדת האבחון, רופאים, עובדים סוציאליים או מבני המשפחה. 

השלבים לטיפול בבקשה 
הטיפול בבקשת ההורים שמופנית לבית המשפט ויתכן שלפקיד הסעד תועבר ליועץ המשפטי שבמשרד הרווחה, היועץ המשפטי יורה לפקיד הסעד על הגשת התסקיר – לעתים זהו תסקיר בעל אופי ספציפי לבקשת בית המשפט. פקיד הסעד עבר הכשרה מתאימה וכן מונה על ידי שר הרווחה לכך. והאחריות על התסקיר היא שלו תוך שהוא ממלא אותו ועד שיגישו ליועץ המשפטי ביחד עם התגובה שלו. 


עורכי דין לענייני אופוטרופסות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני אופוטרופסות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מינוי אפוטרופוס על גוף או רכוש או יחדיו
סגור