מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין פלילי » תקיפה - מהי?
מגזין פלילי

תקיפה - מהי?

החוק בישראל המתייחס לפקודת הנזיקין קובע כי תקיפה הינה שימוש במתכוון בכוח כנגד גופו של אדם לצורך הכאה, גרימת נזק, הפחדה, במישרין או בעקיפין תוך הטלת פחד על האדם וביצוע המעשים שלא בהסכמת הצד השני.
  • מערכת האתר
  • |
  • 7/1/2014
  • |
  • 13:55
  • |
  • 2350 צפיות

לפי החוק, ניתן להבין כי לתקיפה 3 יסודות עיקריים הכלולים בה- שימוש בכוח נגד גופו של אדם אחר, ביצוע המעשה מתוך כוונה תחילה, וביצוע המעשה שלא בהסכמת הצד השני או בהשגת הסכמה באמצעות תרמית. אך תקיפה, כיום אינה רק תקיפה של גוף אל גוף, אלא גם תקיפה באמצעות חפץ, או אביזרים שונים למיניהם. עד כאן החוק היבש, אך נשאלת השאלה מה קורה לגבי תביעת תקיפה נגדנו שבוצעה מכורח הנסיבות?

הגנה עצמית- ההגנה הכי טובה היא התקפה
הסיבה הכי מוכרת בה רבים משתמשים כדי להצדיק את מעשה התקיפה שלהם בבתי המשפט, הוא צידוק ההגנה העצמית. לכאורה, אדם אשר מצוי בסכנה, אמור להגיב ולעתים מתוקף הסיטואציה מתרחשת תקיפה שיש בתוכה גם גרימת נזק לאדם אחר. זוהי סיבה טובה בהחלט לתקוף אך היא נמדדת במבחן הסבירות. מה זה אומר? אם מישהו פרץ לביתכם ואיים לדקור אתכם באמצעות סכין ואתם יריתם בו, הרי שהייתה כאן סכנה ממשית לחייכם והשימוש להגנה הוא בהחלט סביר. אך אם מדובר באדם שבטעות הגיע לביתכם ודקרתם אותו בסכין, אפילו שהיה זה מתוך בהלה, ההגנה העצמית הזו אינה סבירה.
תקיפה בראי החוק

לא רק שימוש בכוח ואלימות נחשבים לתקיפה
עוד דבר שכדאי לדעת הוא שלא רק שימוש באלימות ובכוח כדי להרע לאדם אחר נחשבים לתקיפה. היום בדין כלולות גם עבירות כגון שימוש בכלי כלשהו כנגד רצונו של האדם האחר (למשל ספר שנקמה גוזז את כל שערותיה של הלקוחה שלו), עברות של הטרדה מינית אפילו אם היה מדובר בליטוף או בנשיקה שאינן נחשבות מעשה בכוח, ואפילו איום בתקיפה החל אפילו אם התקיפה לא בוצעה בסופו של דבר.

מה עושים אם הואשמתם בתקיפה?
ראשית כל עליכם לדעת, כי מספיקה הגשת תלונה במשטרה בכדי לדון בחומרה אתכם כתוקפים גם ללא הצגת ראיות משמעותיות. אם האשימו אתכם בתקיפה, מומלץ להצטייד בכמה שיותר ראיות, ולפנות לעורך דין שהתמחותו היא תביעות אלימות ותקיפה.


עורכי דין לעברות אלימות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לעברות אלימות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא תקיפה - מהי?
סגור