מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין פלילי » מה ההבדל בין שוד וגניבה?
מגזין פלילי

מה ההבדל בין שוד וגניבה?

החוק מבדיל בין מקרי שוד וגניבה במשמעות המעשה. על פי סעיף 402 לחוק העונשין, במידה שמתרחשת גניבה שמשולבת עימה התנהגות אלימה – לפני או לאחר הגניבה, מדובר על שוד.
  • מערכת האתר
  • |
  • 8/1/2014
  • |
  • 14:10
  • |
  • 2325 צפיות

עבירת שוד נחשבת לעבירה חמורה בעיני חוק העונשין – על כן לעבירה זו ישנו עונש מחמיר בהתאם. השוד הינה עבירת גניבה שנעשו בה מעשי אלימות בסמוך לקרות המקרה לפניו או לאחריו היה שימוש באלימות או אפילו איום להשתמש באלימות כדי להשיג את אותו חפץ נחשק, גם אם זה כדי למנוע את ההתנגדות לגניבתו. אילו אותו שודד צויד במכשיר מסוים או חפץ שיש בו על מנת לסכן את הקרבן ולפגוע – דוגמת אולר, אבן ואפילו עט, הרי שבוצע שוד מזוין והמשמעות היא "נסיבות מחמירות". 

הענישה במקרה גניבה
במידה שהתרחשה גניבה בלבד, הנאשם יהיה צפוי לעונש בהתאם לסעיף 381 א-2 בחוק העונשין. העונש על התקיפה לצורך גניבה עומד על שלוש שנות מאסר – גם אם נסיבות העבירה דומות לאלו שהתרחשו במקרה שוד. במידה שבוצעה עבירת גניבה הרי שתתווסף אל כלל העונש גם ענישת 3 השנים ועדיין- זו ענישה קלה יותר מזו של שוד. השיפוט במקרה של גניבה ידון בבית משפט השלום.
עבירות פליליות וענישה בגינם

הענישה במקרה שוד
אילו נקבע כי היה מעשה שוד – או ניסיון למעשה שוד אשר לא צלח כפי שמדובר בחוק העונשין בסעיף 403, תקבע לו ענישה; בין אם השוד הצליח או לא, עדיין מדובר על הצלקת שנשארה בנפשו של הקרבן, ובית המשפט יכלול זאת בפסק הדין. ענישה על מעשה שוד על פי החוק היא עד ארבע עשרה שנות מאסר, אולם אם מצורפות לכך נסיבות מחמירות, העונש עולה לעד 20 שנות מאסר. השיפוט במקרה של שוד נעשה בבית המשפט המחוזי.

נסיבות בהן בית המשפט דן
בית המשפט ידון בשלל פרמטרים בבואו לחרוץ את דינו של אדם ואת העונש. בית המשפט יקח בחשבון טיעונים שהביא בפניו עורך דין, ויתחשב או יקל בעונש באם זו העבירה הראשונה שבה נחשד או נאשם אדם ואין לו עבר פלילי, ויכניס שיקולים נוספים שיכולים להביא גם לזיכוי טוטאלי בתיק ולסגירת המקרה כאשר התביעה תנפח את התיק מעבר לכלל פרופורציה אפשרית. עורך דין טוב יכול להיות בהחלט ההבדל בין הרשעה לזיכוי מכלל אשמה. 


עבירת פריצה והתפרצות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עבירת פריצה והתפרצות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מה ההבדל בין שוד וגניבה?
סגור