מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » משמורת ילדים – פגיעה בהורה הלא משמורן
מגזין משפחה

משמורת ילדים – פגיעה בהורה הלא משמורן

כאשר הורים לילדים מחליטים להפרד, הם מפרקים מערכת שלמה. גם בפירוק הזה לוקחים חלק כל הצדדים, וקובעים את המשמורת לאחד ההורים. מה קורה כשההורה הלא-משמורן נפגע מן ההסדר הזה?
  • מערכת האתר
  • |
  • 9/1/2014
  • |
  • 16:53
  • |
  • 1963 צפיות

כאשר ההורים מנהלים ביניהם את הדיון אודות החזקת הילד, משמורות, הסדרי ראיה ודמי מזונות, עלולים לעלות מעל לפני השטח נושאים לא קלים שיש ליישב אותם בראיה נכוחה פני העתיד. משום כך, יש לדרוש מעורך דין שיש לו ניסיון ומיומנות בתחום לייצר את ההסכם ההוגן ביותר עבור שני הצדדים ומתוך הסיבות שעלו על פני השטח, כדי למנוע בעתיד אי הסכמות וריבים מיותרים. יש לקחת בחשבון את ההשלכות שנובעות מכך שילד ינכח בחיק הורה אחד ולא בחיק האחר, במיוחד כשיש לו מה להביע בעצמו בנושא – בית המשפט יטה להתחשב בדעתו. 

ניכור הורי
הסדרי הראיה הם הדרך היחידה על פי החוק לפחות, שבה ההורה שאינו משמורן מורשה לפגוש את הילדים, ולטפח את הקשר ביניהם. ישנם מקרים רבים, שבהם ההורה המשמורן מפתח ניכור הורי כלפי ההורה שאינו משמורן – וזה משפיע על היחס של הילדים גם כלפי ההורה שאינו משמורן. ביטול פגישות, התחמקויות וסיבות דומות עלולות לגרור את ההורה הלא משמורן שוב לבית המשפט.
זכויות ההורים המשמורנים והלא משמורנים

הפרות של הסדרי ראיה
אחת מן השיטות הפופולאריות לפגום במערכת היחסים שבין הילדים להורה הלא משמורן היא הפרה של הסדרי ראיה לאחר הגירושין. לאחר שנקבע מלכתחילה כי הילדים וההורה יכולים להפגש בתכיפות מסוימת ועל פי תנאים, ההורה הלא משמורן עלול להתקל בגל של סיבות לקיצור הזמנים ולניצול מסוים מידי הצד השני. זהו מקרה קלאסי שיש בו כדי להוביל לפגישת ייעוץ עם עורך דין משפחה ולברר את המשך הצעדים – איך להתנהל על מנת להראות לבית המשפט כי בזה באמת מדובר, ובאופן שלא יפגע בילדים.

האם ישנה סיבה לכך?
יתכן שההורה המשמורן יטען, בצדק או שלא בצדק, לגבי הסיבה להתחמקויות או לסירוב של הילדים להפגש עימו. במידה שישנה סיבה הקשורה באלימות או בהתנהגות שאינה הולמת כלפי הילדים – הרי שיש לבדוק את הטענה הזו לעומק. יתכן שנחוץ צעד נוסף כדי להרחיק את ההורה מהילדים על מנת למנוע אסון או מצב בלתי רצוי, ויתכן שניתן לסתור את הטענה הזו באמצעות ראיות. 


עורכי דין למשמורת
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין למשמורת. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא משמורת ילדים – פגיעה בהורה הלא משמורן
סגור