מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין מסחרי » פירוק חברה מטעמי צדק ויושר
מגזין מסחרי

פירוק חברה מטעמי צדק ויושר

לפי סעיף 244 בפקודת החברות, פירוקה של חברה יכול להתבצע בידי בית משפט, בפיקוחו או מרצון. באמצעות הפירוק מכנסים את נכסי החברה, ממשים אותם ומחלקים את תמורתם בין נושי החברה.
  • מערכת האתר
  • |
  • 27/1/2014
  • |
  • 16:23
  • |
  • 1964 צפיות

פירוק של חברה מרצון הוא אחת מן הדרכים האפשריות המותרות בחוק כדי שחברה "תחוסל" מרצונה. הפירוק יכול לקרות כשהתקופה שבתקנון החברה הסתיימה, קבלה של החלטה מיוחדת בנוגע לנושא הפירוק או שהחליטה באופן מיוחד שלא להמשיך ולחוב חובות – והפיתרון היחיד שבא בחשבון הוא פירוק. פירוק החברה יעשה באמצעות נושים או בעלי המניות, כשאלו יכולים להיות העובדים של החברה. לעתים, פירוק החברה מועלה כחלק מניסיון לפתור סכסוך של בעלי המניות ביניהם בחברה – אלו עלולים לחוות סיכול של ההחלטות השוטפות בחברה, וגם "תקיעת יתד" בצורת נתק שמוביל רק לפירוק אינטרסנטי. 

בקשה של פירוק מטעמי יושר וצדק
פירוק חברה מטעמי צדק ויושר היא עילה כוללת שמונה לא מעט אפשרויות של טיעונים לפירוק, על פי סעיף 257(5) בפקודת החברות. בית המשפט אינו נותן יד בדרך כלל, ככל שמדובר על פירוק החברה בעוד שהיא מסוגלת להיות רווחית וברת כושר פירעון, והסיבה המרכזית היא התגלעות פערים באמון או סכסוך בין בעלי המניות.
טעמים לפירוק חברה

יש למצות סעדים לפתרון הסכסוך
ישנו טעם למיצוי האפשרויות לסעדים שמוקנים מכוח חוק החברות כדי לפתור את הסכסוך שבין בעלי המניות. זאת, לפי סעיף 191 לחוק החברות – הסדרת הפיקוח ותיקונו או רכישת המניות החוצה – וגם באמצעות שימוש במנגנונים משפטיים – לרבות פתרונות גישור וחוזים שבאמצעות עורכי דין המצויים בתחום זה. יש להראות כי נעשה כל מאמץ אפשרי למזער את הנזקים בהקדם האפשרי. בין האפשרויות העולות לפתרון, עולה גם בוררות עסקית. 

צו פירוק בשל סכסוך של בעלי המניות
במקרים קיצוניים מסוימים, בית המשפט יאות להעניק צו לפירוק החברה בעקבות סכסוך גלוי של בעלי המניות בה. כדי שזה יקרה יש להראות לבית המשפט כי השיקול של פירוק חברה שיש לה יכולת רווחית הוא הפיתרון העדיף מכולם, וכן רצוי להראות כי פירוק החברה לא יסב נזק לצדדים שלישיים שאין להם יד ורגל בסכסוך שבין בעלי המניות או בין השותפים לניהול החברה. צדדים שלישיים אלו עלולים להיות העובדים שכספיהם מעוכבים עד לתום הליך הפירוק למשל. 


עורכי דין לדיני חברות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לדיני חברות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא פירוק חברה מטעמי צדק ויושר
סגור