מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משרד הבטחון » תפקידיו של סנגור צבאי
מגזין משרד הבטחון

תפקידיו של סנגור צבאי

בדיוק כפי שבמשפט אזרחי כל אזרח המועמד לדין ראוי ובעל זכות לקחת עורך דין שיגן עליו במשפט וייצג את הצד שלו בצורה הטובה ביותר, כך גם חייל אשר עומד לדין מול בית הדין הצבאי ראוי להגנה משפטית מלאה. מי עושה זאת עבורו? הסנגור הצבאי.
  • מערכת האתר
  • |
  • 27/1/2014
  • |
  • 16:44
  • |
  • 2067 צפיות

ההגעה לבית הדין הצבאי עבור חייל, אינה דבר של מה בכך. אם הדברים הגיעו לידי ערכאה זו, סימן שמדובר בעבירה משמעתית או פלילית קשה בעת השירות הצבאי ועל כך יש לתת את הדין. תפקידה של הסנגוריה הצבאית הוא לתת הגנה משפטית לאותו חייל שנשפט, על פי זכויותיו של הנשפט וללא צורך בתשלום על הגנה משפטית זו. אך בניגוד לאזרחות, מי שבוחר את הסניגור עבור החייל הוא צה"ל עצמו ולא החייל. 

מי הם המכהנים כסנגורים צבאיים?
הסנגורים הצבאיים הם לרוב חיילים בשירות קבע או סדיר שהתמחותם היא בהגנה משפטית. מדובר בעורכי דין לכל דבר ועניין שהתמחותם היא במשפט צבאי. לרוב מי שיבצעו זאת יהיו עתודאים שסיימו תואר במשפטים, יבצעו התמחות במסגרת בית הדין הצבאי ולאחר בחינות הלשכה ישובו לשמש כסנגורים בשירות מלא, אך אין הכרח מוחלט בכך. סוג אחר של סנגורים הם מי ששירתו בפרקליטות הצבאית בעת שירותם הסדיר וכעת במסגרת שירות המילואים משרתים כסנגורים ובאי כוחם של חיילים הנשפטים מול מערכת זאת. 
מהו הסניגור הצבאי?

מדריך ונוכח בכל שלבי המשפט
הסנגור הצבאי משמש כבא כוחו וכמדריך של ממש עבור החייל המובא לפני משפט. הוא מקבל בשמו הכרעות, מסמכים, מגיש ערעורים ועוד. הסנגור מדריך את החייל שעומד לדין בפני כל מה שהוא עוד עתיד לעבור ומה הוא מורשה להגיד ועל מה עדיף שיחריש. בנוסף, הוא מייצג את החייל בכל אחד משלבי המשפט ואף יכול ובעל רשות לייצגו גם מול בג"צ.  

עדיף להשתמש בעורך דין צבי מבעוד מועד
מביני עניין אומרים, כי אם קרוב אליכם הואשם בעבירה כלשהי על פי חוקי וכללי הצבא, רצוי לא לחכות עד לפני המשפט ולהיוועץ מבעוד מועד עם עורך דין צבאי. זה ינחה את החייל כיצד לעמוד בצורה המיטבית בפני כל מה שעוד מצפה לו והוא יסייע לו למזער את נזקי מעשיו בעת הכרעת הדין. 


עורכי דין לענייני נכי צה"ל
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני נכי צה"ל. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא תפקידיו של סנגור צבאי
סגור