מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין פלילי » עד עוין – למי זה טוב ולמה?
מגזין פלילי

עד עוין – למי זה טוב ולמה?

לא אחת אנו שומעים בתקשורת בהקשר של חקירות ממלכתיות כנגד אישי ציבור כי אחד מן העדים הוכרז כעד עויין. מהו עד עויין והאם הוא טוב לתביעה או לנאשם? על כך במאמר זה. כמובן שהמידע המובע במאמר זה אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי של עו"ד בנושא זה.
  • מערכת האתר
  • |
  • 27/1/2014
  • |
  • 16:52
  • |
  • 3313 צפיות

השימוש במונח עד עוין  עלה שוב לדיון בתקשורת בעת משפט הולילנד. מדובר בעד שלפי החוק הפלילי הוא עוין כלפי מי שעומד למשפט ומספק עדות שונה מזו שמסר בעת עדותו מול המשטרה בדלתיים סגורות. כתוצאה מן הסתירות שנמצאות בעת עדותו במשפט ועדותו הקודמת, נדרש לבצע מול עד כזה מה שקרוי חקירה נגדית. לעיתים זה עובד נפלא כלפי הנאשם ולעיתים זה דווקא מוציא את התביעה כצד שהצדק לצידו. 

איך הדין עובד עם עד עוין
אז איך בדיוק עובדת מעורבותו של העד העוין בעת משפט? ההכרזה על עד עוין היא של בית המשפט ואין אחר מלבדו. לאחר שזה החליט כי מדובר בעד עוין, יכולה התביעה, שהיא לרוב זו המביאה את העדים העוינים למשפט, להשתמש בעדות אשר ניתנה במשטרה. או אז משווים בין העדות שניתנה במשטרה לבין זו שניתנה במשפט. לעיתים עדות נגדית מספיק טובה בהחלט יכולה לעלות ולחזק את האשמה של הנשפט ולעיתים היא דווקא תעלה ממצאים לטובת הנאשם.
מהו עד עויין?

מתי מוכרז עד כעוין?
למרות המונח עוין, לאו דווקא מדובר בעד שרוצו ברעתו של הנאשם. הכוונה בעוין היא בעיקר למשפט עצמו. עד עוין יכול להיות עד שבשעת עדותו במשטרה נתן עדות מלאה ובמשפט מחסיר פרטים בעדותו, עד אשר נותן פרטים שונים לחלוטין מאלו שנמסרו בעדותו במשטרה, עד שאינו מופיע למשפט, עד שבעת המשפט שותק ואינו מסכים לשתף פעולה, ואפילו עד שחוסל בזמן סמוך למשפט ומצליחים להוכיח שהרצח שלו נעשה בהקשר ישיר למשפט בו היה אמור לקחת חלק. 

רק בית המשפט יכריע
גם אם עלו סתירות בעדות של העד זה עוד לא עושה ממנו עד עויין. מי שרשאי להכריז על עד מסויים הוא רק בית המשפט ובפרט השופט שבדין. את השיקולים לכך תולים בלא מעט פרמטרים דוגמת עדויות, ראיות, הגיון דבריו של העד, מצבו הנפשי והבריאותי בעת המשפט ועוד. 
 
מאמרים בתחום:

עורכי דין לענייני סדר דין מהיר
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני סדר דין מהיר. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא עד עוין – למי זה טוב ולמה?
סגור