מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין אזרחי » זכות הייעוץ לפני חקירה –זכות גורלית
מגזין אזרחי

זכות הייעוץ לפני חקירה –זכות גורלית

אחת הזכויות שהכי אינן מנוצלות בתחום המשפט היא הזכות להתייעץ עם עו"ד בטרם העמידה לחקירה. מדובר בזכות חשובה שיכולה להכריע בין מאסר והרשעה לבין חירות ואי רישום פלילי אם רק יודעים כיצד להשתמש בה ומתי לנצל אותה.
  • מערכת האתר
  • |
  • 28/1/2014
  • |
  • 15:26
  • |
  • 1857 צפיות

עפ"י חוק, כל אזרח אשר עומד בפני אישום פלילי המלווה בחקירה משטרתית הוא בעל זכות להיוועץ בעורך דין בטרם כניסתו לחקירה. הבעיה היא, ששוטרי משטרת ישראל במקרים רבים מעדיפים להעלים את הזכות הזו מן הנחקרים שלהם ולו כדי לזכות בדרך קלה יותר להרשיע נאשם. וכן הם יודעים למה- הסיטואציה עבור אדם שמעולם לא עמד בחקירה, היא מלחיצה במיוחד וללא הכוונה של איש מקצוע עלולים להיאמר דברים מיותרים שהם בדיוק מה שזקוקים לו כדי להרשיע נאשם בפועל בעבירה פלילית כלשהי.

אז מה עושים? יודעים מראש את זכויותיכם!
בשל העובדה ששוטרי משטרת ישראל, לא כולם מיידעים נחקרים על הזכות שלהם לקחת עו"ד ולהיוועץ בו, אליכם ככאלו אשר עלולים לעמוד לחקירה יום אחד, לדעת מבעוד מועד על הזכות ולהשתמש בה. זימון לחקירה נעשה לרוב באופן מסודר ומגובה בניירת. אם קיבלתם כזו, עליכם למצוא במהירות האפשרית עורך דין פלילי ולהיוועץ עימו לגבי החקירה וכיצד להתנהל בה נכון. בנוסף, החוק קובע כי בהקשר של היוועצות מול עורך דין יש לנחקר 3 זכויות: הזכות להיוועץ עם עו"ד בטרם החקירה, הזכות לנוכחות עו"ד בשעת החקירה עצמה לפי בקשה של עו"ד מטעם הנחקר או הנחקר עצמו, ופגישה עם עורך דין שתעשה ביחידות ובפרטיות ללא נוכחות החוקר בחדר.
זכות ההיוועצות טרם חקירה

מדוע חשוב כ"כ לממש את הזכות הזו?
ראשית כל עורך הדין הפלילי הוא הישות שמקשרת בין הנחקר ובין העולם החיצוני מבחינת זכויות וחובות וכיצד קשר משפחתי עשוי להשפיע על החקירה. העורך דין הוא גם בעל המקצוע שיכול להדריך את הנחקר כיצד לצלוח את החקירה בצורה המיטבית, ידריך אותו דרך כל נהלי החקירה ותרגילי חקירה נפוצים שעלולים לעשות עליו.

זכות היוועצות עם עו"ד
בנוסף, עורך הדין משמש ישות שניתן לבטוח בה בתקופה רגישה וקריטית זו בחיי הנאשם ולכן מדובר גם בכתף להשען עליה לעידוד ולשאיבת כוח להמשיך בהליך. לעיתים ההוועצות בעורך דין מבעוד מועד יכולה להסתיים בשחרור ובמציאת הנאשם כחף מפשע. 


עורכי דין לייצוג משפטי
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לייצוג משפטי. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא זכות הייעוץ לפני חקירה –זכות גורלית
סגור