מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » היוועצות עם עו"ד לדיני עבודה
מגזין עבודה

היוועצות עם עו"ד לדיני עבודה

דיני עבודה מסדירים באמצעות החוק את יחסי העבודה בתחומים שונים. החוקים המרכזיים בתחום דיני עבודה הם חוקי היסוד, אשר על מנת לשנותם נדרש רוב מיוחד בכנסת. נוסף על החוקים קיימים פרמטרים שונים הדרושים ללמידה וישפיעו על פסיקה בנושא דיני עבודה.
  • מערכת האתר
  • |
  • 14/11/201
  • |
  • 14:24
  • |
  • 2343 צפיות

דיני העבודה בישראל מוסדרים על ידי תקנות שונות, מספר חוקים מרכזיים והלכות פסוקות שמחייבים בקיאות בחומר כדי להבין מהן הזכויות ומהן החובות של כל גורם.מסגרת דיני העבודה כוללת הסדרת יחסי עובד – מעביד וקביעת קיומם, קביעת הזכויות והחובות בין עובד – מעביד, מתן הגנה לעובד מכוח החוק, הסכמי עבודה וצווי הרחבה. דיני עבודה מסדירים גם יחסים שבין ארגונים למעביד יחד עם הסכמים קיבוציים וזכות שביתה וכן מסדירים את היחסים שבין ארגון עובדים ובין ארגון מעבידים.

מערכת בתי הדין לעבודה בישראל
תחום דיני עבודה הוא תחום ייחודי שזכה להיות מנוהל באמצעות מערכת בתי דין לעבודה. זוהי מערכת הפועלת מכוח חוק בין הדין לעבודה משנת 1969ודומה במבנה למערכות בתי דין לעבודה הקיימות ברחבי אירופה. זוהי מערכת בתוך מערכת המשפט בישראל כשיש בה ערכאה דיונית – ובה חמישה בתי דין אזוריים לעבודה וערכאת ערעור – בית הדין הארצי לעבודה, בירושלים. 

מתן הגנה לעובדים
 לפי עיקרון פילדלפיה, לא ניתן להפריד בין כוח העבודה של העובד ואישיותו – הפרדה שכזו יוצרת ניכור ואינה רצויה. ניתן לאזן את הפער בין אלו באמצעות מערכת המשפט. ישנו המסלול הישיר ובו חוקי מגן שקובעים זכויות קוגנטיות, והמסלול העקיף ובו כלים שיש לעובד כדי להגן על זכויותיו. 
שמירה על זכויות עובדים

מגוון נושאים בהם דיני עבודה מטפלים
החוק מעניק בעיקר זכויות לעובדים, אשר נחשבים לחלשים יותר במערכת עובד – מעביד. "חוק ההגנה על עובדים" נחקק בשנת 1997 ומגיש בין היתר סיוע לעובד שמגיש תלונה על מקום עבודתו או מטפל מפני התנכלות במקום העבודה. בין היתר, מטפלים בנושא הפיקוח על העבודה, גיל הפרישה, דמי מחלה, פיצויי פיטורין, עבירות במקום העבודה, הגנת השכר, אפליה במקומות עבודה, שוויון זכויות לבעלי מוגבלויות במקום העבודה, הזכות לעבודה בישיבה, חניכות, הודעה לעובד ועוד רבים אחרים. 

התייעצות עם עורך דין בדיני עבודה
כדי להוביל תיק תביעה או הגנה במשפט הנוגע לדיני עבודה, יש צורך להתייעץ עם עורך דין בעל התמחות בתחום. זה יכול להיות בעל תעודת מגשר או בורר שניתן לפתור באמצעותו את ההליך המשפטי גם בדרכים אלטרנטיביות בעולם המשפט. 


עורכי דין לייצוג מעסיקים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לייצוג מעסיקים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא היוועצות עם עו"ד לדיני עבודה
סגור