מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » זכויות עובדי משק בית
מגזין עבודה

זכויות עובדי משק בית

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2954 צפיות

רבים מהמעסיקים עובדי משק בית אינם מודעים לעובדה שגם לעובדים אלה ישנן זכויות עובדים המוגדרות על פי חוק. הסתדרות העובדים מציעה לחבריה וגם לאלו שלא יצירת קשר עם חדר מצב שמספק עזרה ומידע רלוונטי בנושא. עובד משק בית על פי הגדרת ההסתדרות והביטוח הלאומי הוא כל מי שמועסק בטיפול של אחד מבני המשפחה או במלאכת תחזוקת הבית, בישול, ניקיון, גינון ועוד. במקרים אלו אין הבדל בזכויות עובד בכל אזרחות ישראלית או אזרחות זרה ובתנאי שהוא מחזיק ברישיון עבודה תקף. עם תחילת עבודתו של עובד המשק על המעסיק לדווח על כך למוסד לביטוח לאומי. לאחר מכן יחויב הוא לשלם עבור העובד ביטוח בריאות וביטוח לאומי כפי שנקבע בתחום דיני העבודה ובנוסך יהא העובד זכאי לקבלת תנאים כמו דמי חופשה, תשלום נסיעות, ימי מחלה, ימי הבראה ועוד.

דיווח לביטוח לאומי
הדיווח על תחילת העבודה צריכה להיעשות על יד המעסיק עד לזמן של שבועיים מיום תחילת העבודה. יש לוודא שהדבר אכן קורה מכיוון שזוהי האחריות המתקבלת בדבר תשלומי הזכאות המגיעים לעובד. במידה ולא נעשה הדיווח רשאי העובד לפנות אל הסתדרות העובדים. חובת הדיווח חלה על המעסיק גם במקרים בהם מסיבה כלשהי לא מוכן העובד למסור את פרטיו האישיים. לפי הקבוע בחוק רשאי המעסיק לנכות סכום של שני אחוזים מגובה המשכורת לצורך התשלום לביטוח לאומי ולהשלים את היתרה מכיסו. הסתדרות העובדים מסייעת לעובד בכל מה שקשור לזכויות דמי הבראה וימי מחלה (עד תשעים יום בשנה ורק עבור הימים בהם אמור היה לעבוד במקרה של העסקה יומית או על פי שעה).

נסיעות ועזרה משפטית
לפי ההסכם הקיבוצי במשק זכאי כל עובד לתשלום דמי נסיעות בסכום של עד 21.14 שקלים לכל יום עבודה בהתאם למרחק שעל העובד לעבור בכדי להגיע למקום העבודה. ההסתדרות מאפשרת גם עזרה משפטית וייעוץ של עורכי דין מומחים מטעמה שיוכלו לטפל בתלונות ובעיות משפטיות שמתעוררות במקרי העסקה שונים לעובדי משק הבית.

עורכי דין לענייני חוזה עבודה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני חוזה עבודה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא זכויות עובדי משק בית
סגור