מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » זכויות עובדים בשעות נוספות
מגזין עבודה

זכויות עובדים בשעות נוספות

ישנה משמעות לאותו זמן שבו העובד תורם ממרצו גם לאחר מכסת השעות או הזמן שהוקצב לעובד במסגרת הגדרת היקף התפקיד שלו. החוק מחייב בגמול את מי שעובד מעבר למכסה שהוקצבה לו, ובזמני עבודה מיוחדים כפי שהוגדרו מראש.
  • מערכת האתר
  • |
  • 9/10/2013
  • |
  • 16:09
  • |
  • 2131 צפיות

החוק לשעות עבודה ומנוחה משנת 1951 מגדיר מהו יום עבודה, מהו שבוע עבודה, מהן שעות עבודה ומה נחשב לשעות נוספות – אלו שעות העבודה העודפות ליום העבודה ולשעות העבודה כפי שהוגדרו באותו החוק.

אילו נקבע מלכתחילה הסכם קולקטיבי ליום עבודה שארוך משמונה שעות או שבוע עבודה שארוך יותר מארבעים וחמש שעות, הרי שדינם של אלו כדין שבוע העבודה שנקבע בחוק, למעט חריגות מסוימות עליהן לא יסכים ולא יתן אישור שר העבודה והרווחה. לכן, על מנת לתאם ציפיות בין מעסיק לעובד, יש לכלול את סעיף השעות הנוספות בחוזה ההעסקה אותו מקבלים עם הכניסה למקום העבודה. 

הזכות לקבל גמול על שעות נוספות
הזכות לגמול עבור שעות נוספות של עובד היא אחת מן הזכויות החשובות ביותר במקום עבודתו. חישוב השעות הנוספות נעשה ביחס ליום עבודה או לשבוע עבודה, ולעתים גם בהתאם לחודש העבודה. מכאן, שהחוק מקנה זכות לקבל החזר כספי עבור יום עבודה שבו נעבדו שעות נוספות גם אם למחרת עבד העובד פחות ממכסת שעות העבודה שלו – חישוב כל יום עבודה לגופו.
שעות נוספות - חלק משכרו של עובד

אי תשלום שעות נוספות
היות שגמול שעות נוספות אמור להיות חלק משכרו של עובד, אי תשלום השעות הנוספות במועד פירושו – כי העובד יהיה זכאי לפיצויים בגין הלנת שכר. התאריך הקבוע בחוק לתשלום השכר הוא עד לתשיעי לחודש הבא לאחר חודש העבודה המשולם. המועד לחישוב פיצויי ההלנה הינו מן הראשון לחודש, ולא מן החודש התשיעי – ובכל מקרה רצוי להתייעץ עם עורך דין עבודה בנושא על מנת להבין מהם הסייגים לכך. 

איך לתעד שעות עבודה נוספות?
תיעוד שעות העבודה הנוספות חשוב ביותר כדי להוכיח את צדקת הטוען. ניתן להשתמש בשעון הנוכחות, ברישום הידני, בנתון שעות העבודה המופיע בתלוש השכר של העובד ובכל אמצעי אחר. נטל ההוכחה על העובד, כאשר המעביד אינו מתעד את שעות העבודה מסיבה כל שהיא. 

אולי תתעניינו גם ב:

עורכי דין לענייני שעות נוספות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני שעות נוספות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא זכויות עובדים בשעות נוספות
סגור