מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » חוק פיצויי פיטורין
מגזין עבודה

חוק פיצויי פיטורין

על פי הנוהג והחוק, פיצויי פיטורין יגיעו לעובד שפוטר, אולם הפיצויים יגיעו גם לעובד שהתפטר מיוזמתו, כלומר – להתפטר, אך להיחשב כאילו פוטרת. היות ויש בזכאות לפיטורין דרך לחזרה לשגרה עד למציאת המשרה הבאה, יש בכך חשיבות גדולה המרפה במעט את הלחץ הכלכלי.
  • מערכת האתר
  • |
  • 24/9/2013
  • |
  • 11:21
  • |
  • 2929 צפיות

עובד שהתפטר על דעת עצמו יהיה זכאי לפיצויי פיטורין אילו השלים שנת עבודה ועמד בתנאי חוק פיצויי פיטורין. עליו להוכיח כי מאחוריו לפחות שנה שלמה של הרעה בתנאי ההעסקה, או שלא שולמו לו זכויותיו על פי חוק.

העובד יביא לידיעתו של המעסיק עוד בטרם הפניה לערכאות משפטיות, כי הוא מוצא את עצמו כנפגע מן התנאים שבהם הוא עובד, וכי יש להעניק למעסיק הזדמנות נוספת לתיקון המעוות כדי לזכות בפיצויים. ישנם תנאים נוספים הנמנים בחוק, המציינים מצב שבו העובד יקבל פיצויים על אף שהתפטר. 

מקרי פיצויים למתפטר
המקרים שבהם החוק רואה לנכון להעניק לעובד פיצוים על אף שהוא עצמו התפטר, מונים בין היתר מעבר למקום מגורים שמרוחק יותר מ- 40 קילומטרים ממקום העבודה, ועל פי הנסיבות המפורטות בחוק לפיצויי פיטורין ובתקנות לפיצויי פיטורין. חלק מן ההתניות כוללות מינימום למשך שהות מגורים באותו ישוב מרוחק. 
דורש הפיצויים יצטרך להוכיח שהוא עובד מעל לשנה שלמה

מקרים נוספים
נשים שמעוניינות לחזור למקום עבודתן בטרם הלידה וסורבו או שהורעו תנאיהן, עובדים שמצבם הרפואי החמיר או שמצב בן משפחה קרוב החמיר, לאחר קבלתו של ילד לאימוץ או למטרות אומנה, עקב שהיה במקלט לנשים מוכות, בחירה לראשות מקומית או לסגן ראש הרשות, גיוס לשירות סדיר או התנדבות לשירות לאומי ולכוחות הביטחון של המדינה – אלו מקרים בהם ניתן לתבוע פיצויים מאת המעסיק הקודם. 

מימוש הזכויות בפיטורי עובדים
מימוש הזכות בפיטורין תלויה באופן הצגת הדברים. עורך דין לענייני עבודה הוא הכתובת להתייעצות בנושאים אלו, ולייצוג בתביעות ובבתי המשפט. יש לשמור את כלל הניירת והראיות לטיעוני ההחמרה בתנאים, לרבות תלושי משכורת, הקלטת שיחות על פי חוק ועוד. גם אם זהו אחד מבני המשפחה שנפגע מפיטורין אלו, יש מקום לברר לגבי פיצויים. 

אולי תתעניינו גם ב:

עורכי דין לתביעות פיצויי פיטורין
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לתביעות פיצויי פיטורין. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא חוק פיצויי פיטורין
סגור