מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » מתי לשלם פיצוי פיטורין?
מגזין עבודה

מתי לשלם פיצוי פיטורין?

הדרך לקבלת פיצויים מאת המעסיק יכולה להיות ארוכה, מתישה ועלולה להיות גם רצופת תלאות. היות שידו של המעסיק היא על העליונה בכל התלוי להעסקת העובד, חוק הפיצויים בא לדאוג לכך שהמעסיק יחשוב פעמיים לפני שהוא מפטר את מי שגייס לכוחותיו.
  • מערכת האתר
  • |
  • 1/7/2013
  • |
  • 14:22
  • |
  • 2311 צפיות

עובדים המפוטרים ויוצאים אל מעגל העבודה פעם נוספת, עלולים להתקל בתקופה הראשונה בתקופה דחוקה מבחינה כלכלית. חוק הפיצויים דורש פיצויים כספיים ממעסיק שפיטר את העובד, ובדרך כלל העובד לא יקבל פיצויים אילו יתפטר מיוזמתו (אלא אם חתם בינו לבין המעסיק על תנאי מיוחד זה). גובה תשלום הפיצויים מחושב על פי ההסכם שבין עובד למעסיק, ומבדיל בין תקופות הותק של העובד אל מול סוג משרתו. לפי חוק פיצויי הפיטורין משנת 1963, אין פיצויים לעובד, אלא אם עבד למעלה משנה.

למי ניתנת הזכות לפיצויי פיטורין?
הזכות לפיצויי פיטורין תינתן למי שעבד שנה אחת ברצף, או שמדובר בעובד עונתי (3 חודשים או 60 ימים רצופים מתוכם) שלאורך שתי שנים רצופות עבד כשתי עונות – בין אם זה תחת מעביד בודד או במקום עבודה יחיד.  אם המעסיק התחלף, הרי שהעובד יהיה זכאי לפיצויי פיטורין כאילו פוטר ביום שבו התחלף המעסיק שלו. ישנה בחוק גם התייחסות לגבי רציפות העבודה.
הליך הפיטורין מוסדר על פי חוק

מתי הפיטורין אינם פוגעים בזכויות?
פיטורין אינם פוגעים בזכויות אם המעביד נפטר או אם נראה שהמעביד מנסה להמנע מתשלום דמי הפיטורין. למשל, במצב שבו הייתה כוונה להמנע מחובתו לשלם פיצויים, למשל – פיטורי העובד בשבוע האחרון לפני מלאת שנה לעבודתו במקום העבודה – וכאן יש מקום להתייעץ עם עורך דין עבודה. 

ומה לגבי התפטרות עקב מצב בריאותי?
המידה שמצבו הרפואי של עובד גרם לו להתפטר ממקום עבודתו, יש להציג ממצאים רפואיים לצד תנאי ההעסקה שלו – המייצרים את נסיבות ההתפטרות שלו בהתאם לדרישות התעסוקה. כמו כן, ישנן דקויות שונות הבאות לזכותה של אישה הרה או יולדת – על מנת שלא תאבד מקום עבודתה מכורח הנסיבות, או אפילו כדי לאמץ ילד מתחת לגיל 13.



עורכי דין לענייני פיטורין
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני פיטורין. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מתי לשלם פיצוי פיטורין?
סגור